راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند اتوبوس‌رانی در قم

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم گفت: سامانه کنترل هوشمند اتوبوس‌رانی در قم راه‌اندازی شده است و در قالب سامانه «اتوبوس من» مکان‌یابی اتوبوس به اطلاع شهروندان می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند اتوبوس‌رانی در قم
شناسه : 87298 | انتشار : 18 مرداد 1403 - 22:14   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک در جلسه شورای سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد خطوط اتوبوس‌رانی قم در سرفاصله بالای ۲ دقیقه به ایستگاه‌ها می‌رسند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اتوبوس من در شهرداری قم افزود: سامانه اطلاع‌رسانی از زمان رسیدن اتوبوس‌ها در شهرهای دیگر یا اجرا نشده یا تنها با یک روش اجرا شده است، اما در قم این کار با پنج روش انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم ادامه داد: هم‌اکنون مردم و شهروندان می‌توانند به سامانه کنترل هوشمند سازمان متصل شوند تا بتوانند از زمان حرکت و رسیدن اتوبوس با خبر شوند.

نیک مطرح کرد: در شهرهای دیگر از دو شاخص ترافیک و مساحت برای پیمایش استفاده و در قم از سه پارامتر ترافیک، مساحت و استراحت راننده در ایستگاه مبدأ و مقصد استفاده می‌شود، یعنی با وصل شدن به سیستم می‌توان اتوبوس را در چند کیلومتری دید.

وی با بیان اینکه مردم بدانند چه زمانی اتوبوس می‌رسد بسیار مهم است اضافه کرد: در این سامانه سریعاً مکان‌های اتوبوس‌ها تعیین و فاصله تا فرد نیز مشخص می‌شود؛ دقیقاً مانند سامانه تاکسی‌های اینترنتی اتوبوس‌ها روی این سامانه مشخص هستند و مردم می‌توانند از آن مطلع شوند.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.