برگزاری آیین غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت «روز خبرنگار»

آیین غبارروبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) به مناسبت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه در شبستان حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری آیین غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت «روز خبرنگار»
شناسه : 87261 | انتشار : 17 مرداد 1403 - 23:17   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین غبارروبی ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به مناسبت روز خبرنگار با حضور و سخنرانی آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی ضمن گرامی داشت یاد و نام خبرنگار شهید محمود صارمی رسالت خبرنگاری را از مهم‌ترین رسالت‌ها و مأموریت‌ها دانست و اظهار داشت: خداوند نسبت به شهدا تعابیر ویژه‌ای در قرآن به کار برده است که مهم‌ترین آنها زنده‌بودن و مقام عندیت پروردگار است.

وی در ادامه با اشاره به خبرنگارانی که در این راه به شهادت رسیدند، شهادت را بسیار شیرین و گوارا دانست و افزود: خبرنگاران زبان گویا گوش شنوای آحاد جامعه هستند و رسالت سنگینی بر دوش آنها است.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه هر چه کار مهم‌تر و رسالت سنگین‌تر باشد آسیب‌هایش هم گسترده‌تر است افزود: یکی از مسائلی که در خبرنگاری مهم است بی‌طرفی و وامدار کسی نبودن است؛ بی‌طرفی به معنی بی احساسی و نداشتن حب و بغض نیست؛ بلکه به معنی تأثیر ندادن احساسات در انعکاس اخبار است.

وی با بیان اینکه خبرنگار مسلمان بالاتر از هر چیزی خود را وامدار خدا و ملتزم به دین خدا می‌داند، گفت: اقتضای بی‌طرفی پرهیز از حواشی است که بر اساس سلایق به خبر می‌چسبد؛ زیرا حاشیه‌سازی کاری غیراخلاقی است و خبرنگار نباید حاشیه‌ساز باشد؛ بلکه باید حقایق را بدون حاشیه و باتوجه‌به اصل بی‌طرفی برای مردم بازگو کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند در دسته شمشیر پیامبر نوشته شده حق را بگو ولو اگر به ضررت باشد؛ خبرنگار در گفتن خبر هیچ چینش و گزینشی جز در راستای منافع اسلام و نظام اسلامی نمی‌کند.

وی با اشاره به این کلام امیرالمؤمنین(ع) که فرمودند «لا تخبر بما یکتمه الله من اسرار مؤمنین»، خبررسانی از چیزی که خداوند می‌خواهد مخفی بماند را خلاف اصول یک خبرنگار مسلمان دانست و افزود: آبروی افراد از چیزهایی است که خداوند می‌خواهد حفظ شود و عیوب مؤمنین مخفی بماند؛ امام حسین(ع) فرمودند هر کس دوست دارد آبرویش حفظ شود آبروی برادر مؤمن خود را حفظ کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه دسترسی به اخبار از طرق مخفی را نادرست دانست و افزود: تله‌گذاری برای کسب خبر از آسیب‌های خبرنگاری است؛ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند هر کس برای برادر مؤمنش چاه بکند خودش در آن می‌افتند و هر کس پرده حرمت دیگران را بدرد عیب‌های درون خانه‌اش آشکار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امتیاز شما این است که خدا، قرآن و اهل‌بیت(ع) را باور دارید و این که در شهری خدمت می‌کنید که آشیانه اهل‌بیت(ع) است امتیاز ویژه‌تری است که باید قدر آن را بدانید و از این فرصت برای آخرت خود توشه بردارید.

نوشته های مشابه
نجات معجزه‌آسای جوان قمی
رکوردشکنی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت وام و رشد منابع بانکی
ادای احترام فرهاد قائمیان به مردم قم/ با قمی‌ها همشهری‌ام
حضور «اوس موسی» در پایتخت ۷ قطعی شد
اکران مردمی «قلب رقه» در قم برگزار شد
برپایی نمایشگاه نقاشی در نگارخانه فرهنگ
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.