تقویت همکاری شهرداری با خانه مطبوعات قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از تقویت همکاری و تعاملات فی‌مابین شهرداری قم و خانه مطبوعات به‌منظور تربیت و آموزش خبرنگاران تخصصی به‌ویژه در امور شهری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقویت همکاری شهرداری با خانه مطبوعات قم
شناسه : 87259 | انتشار : 17 مرداد 1403 - 23:05   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در دیدار اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات قم با سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم و برخی از مدیران شهری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد و سیاست‌های اجرایی شهرداری قم در حوزه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در ۲ حوزه تبیین و تشریح دستاوردها و همچنین ایجاد ارتباط و تعامل با جوامع ذی‌نفعان تعریف‌شده است و همسو با اهداف و مأموریت‌های شهرداری در جریان قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت رسانه‌ها به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، افزود: هر رسانه با توجه به نقش و اثرگذاری اجتماعی که دارد می‌تواند نماد و نشانه‌ای از فرهنگ و بازتابی از ابعاد مختلف اجتماعی باشد و در این زمینه غنای محتوای رسانه‌ای و تولید فاخر آثار از اولویت‌هایی است که می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه نقش‌آفرینی رسانه‌ها در موضوعات مختلف اجتماعی به‌ویژه در برقراری ارتباط با اقشار مختلف شهروندان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: وثوق محتوای رسانه‌ای و اعتماد مردم بیشترین سرمایه‌ای است که یک رسانه در فعالیت خود می‌تواند آن را به دست آورده و در طول حیات رسانه‌ای آن را حفظ و توسعه دهد.

کلانترزاده ضعف نگاه تخصصی در بین رسانه‌ها را از آسیب‌های موجود برشمرد و گفت: در حوزه امور و مأموریت‌های مدریت شهری به همین منظور در تعامل خانه مطبوعات و شهرداری قم، برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت خبرنگاران مدیریت شهری در حال پیگیری، برنامه‌ریزی و اجراست.

وی با استقبال از نقد تخصصی و منصفانه و مطالبه‌گر اصولی و سازنده رسانه‌ها در حوزه امور شهری، اذعان داشت: مرز بین تخریب و نقد می‌بایست در این موضوع مشخص‌شده و اصحاب رسانه نیز در این زمینه نیاز است دانش و علم تخصصی را به دست آورده تا کمتر به حواشی پرداخته شود و در مقابل اصل و اساس برخی موضوعات مهم موردبررسی و پرداخت رسانه‌ها قرار نگیرد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.