ضرورت افزایش حضور مبلغان حوزه در پیاده‌روی اربعین

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور بر لزوم افزایش حضور مبلغان حوزه در پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: سال قبل حدود ۸ هزار مبلغ داشتیم و امسال از جهت کمی به مبلغان بیشتری نیاز داریم و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۳۰ درصد به تعداد مبلغان اربعینی اضافه شود، با این حال نیاز اصلی ما به حدود ۳۰ هزار مبلغ حوزه علمیه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت افزایش حضور مبلغان حوزه در پیاده‌روی اربعین
شناسه : 87111 | انتشار : 14 مرداد 1403 - 18:45   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌ مرتضی اسقامت امروز در نشست خبری با موضوع کارکرد روحانیت و حضور مبلغین در اربعین که در ساختمان خاتم قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای حسینی، اظهار کرد: اربعین امام حسین سفر کاملاً زیارتی است نه سیاحتی، در سفر زیارتی امکاناتی نظیر اطعام و اسکان و حمل‌ونقل و بهداشت ابزاری برای زیارت مطلوب زائر است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین برگرفته از سنت اهل‌بیت(ع) است و به تعبیر امام حسن عسکری(ع) یکی از پنج نشانه مؤمن به شمار می‌رود، گفت: خوشبتانه این سنت در سال‌های پس از سقوط صدام اوج گرفته و فقط حدود ۴ میلیون ایرانی در سال گذشته در پیاده‌روی اربعین حاضر بودند.

ضرورت افزایش حضور مبلغان حوزه در پیاده‌روی اربعین

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور در ادامه از شناسایی ظرفیت‌های مبلغین حوزه علمیه قم، خراسان و اصفهان خبر داد و گفت: کار تبلیغی وظیفه طلبه است و از ظرفیت مبلغان برای بیان احکام، برگزاری نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، پاسخ‌گویی به شبهات، برگزاری روضه‌خوانی و روایتگری بهره‌گیری خواهد شد.

استقامت بر لزوم آگاهی زائران از انجام صحیح اعمال زیارت اربعین تأکید کرد و گفت: کاروان‌های متعددی از ۵ صفر عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند و بهترین روش تربیتی و تبلیغی در اربعین، حضور روحانیون و مبلغان در کاروان‌هاست.

وی اضافه کرد: حضور مبلغین در مواکب خدمت‌رسانی موضوع دیگری است که ما به آن توجه داریم که ۳ هزار موکب در ایام اربعین داریم که نیازهای اولیه زائرین را مرتفع می‌کنند و مواکب فرهنگی نیز به پرسش و پاسخ و اقدامات فرهنگی می‌پردازند.

ضرورت افزایش حضور مبلغان حوزه در پیاده‌روی اربعین

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور از حضور مبلغین در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد زائران از مرز مهران وارد و خارج می‌شوند، این مرز یکی از میادین اصلی تبلیغی برای روحانیون است و کارویژه‌های تبلیغی در حوزه کودک و نوجوان، خانواده، تبلیغ سیار و استیج، روایتگری و پرده‌خوانی پیش‌بینی شده است.

استقامت همچنین از وحدت رویه در بین سازمان‌ها و مجموعه‌های غیر سازمانی و مردمی فعال در عرصه سه‌گانه فعالان عرصه اعزام مبلغ، تولیدات محتوایی و آموزشی مورد نیاز مبلغین و تولیدات محصولات فرهنگی مورد نیاز خبر داد.

ضرورت افزایش حضور مبلغان حوزه در پیاده‌روی اربعین

وی اضافه کرد: سال قبل حدود ۸ هزار مبلغ داشتیم و امسال از جهت کمی به مبلغان بیشتری نیاز داریم و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۳۰ درصد به تعداد مبلغان اربعینی اضافه شود، با این حال نیاز اصلی ما به حدود ۳۰ هزار مبلغ حوزه علمیه است.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور همچنین از حضور مبلغان زبان‌دان و بین‌الملل خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت این روحانیون برای جهانی‌سازی راهپیمایی اربعین و هم‌افزایی با سایر کشورهای اسلامی مؤثر است.

استقامت همچنین خواستار کوتاه‌کردن سفر زائران اربعینی شد و گفت: پیشنهاد می‌کنم زائران عزیز با توجه به آمادگی موکب‌های عراقی از ۱۰ صفر، سفر زیارتی خود را آغاز کنند.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.