ترویج حفاظت از محیط زیست و ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین سازمان مدیریت پسماند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان جهت ارائه برنامه های آموزشی ـ فرهنگی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ترویج حفاظت از محیط زیست و ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند
شناسه : 87067 | انتشار : 11 مرداد 1403 - 18:20   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگویی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ شهروندی و اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه مدیریت پسماند، گفت: به منظور توانمندسازی و ارتقا علمی کودکان، نوجوانان و خانواده شهروندان از موضوع بازیافت و نشر و گسترش فرهنگ تفکیک پسماند و حفظ و ترویج محیط زیست، این تفاهم نامه بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در اجرای برنامه‌های آموزشی مفاهیم مدیریت پسماند در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف در مراکز فعال کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح مناطق هشتگانه شهر از جمله اهداف این تفاهم‌نامه خواهد بود.

میرابراهیمی افزود: آشنایی با اهداف و فرایندهای مدیریت پسماند، آگاه‌سازی مخاطبین از ظرفیت‌ها و برنامه‌های مرتبط در حوزه بازیافت، اصلاح الگوی مصرف و نهادینه شدن مفاهیم آموزشی با تسریع انتقال دانش به محیط زندگی در این فرآیند دنبال می‌شود.

به گفته وی، همکاری و مشارکت در طرح تفکیک و تحویل پسماندهای خشک به خودروهای جمع‌آوری و ایستگاه‌های مشارکت شهروندی در سطح شهر و هچنین تلاش برای ایجاد گروه‌های دانش‌آموزی به عنوان همیار بازیافت در کانون‌های پرورش فکری از دیگر مواردی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعهد به انجام آن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همچنین به تعهدات سازمان اشاره کرد و گفت: تهیه محتوای آموزشی مناسب با گروه‌های هدف در مراکز دهگانه آموزشی کانون، اجرای برنامه‌های آموزشی با موضوع مفاهیم مدیریت پسماند و برگزاری جشن همیاران بازیافت و انتخاب نفرات برتر در جشنواره مشترک و تجلیل و قدردانی از نفرات منتخب از جمله این مسئولیت‌ها است.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.