۱۵۰۰ خادم افتخاری سخاءالحسین(ع) به نجف و کربلا اعزام می‌شوند

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) از اعزام ۱۵۰۰ خادم افتخاری برای خدمت در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حرم حضرت سیدالشهدا(ع) همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: این خادمان در بخش‌های کفشداری، امانت‌داری، راهنمای زائرین، مفقودین و مهمان‌سرا، خدمت‌رسانی خواهند کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۵۰۰ خادم افتخاری سخاءالحسین(ع) به نجف و کربلا اعزام می‌شوند
شناسه : 87034 | انتشار : 10 مرداد 1403 - 17:54   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید یحیی سرکشیکیان امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: امسال ستاد خادمین افتخاری امام حسین(ع) برای دهمین سال توفیق همکاری با عتبه حسینی را دارد و هزار خادم افتخاری را به حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین اعزام می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال همچنین با همکاری و مساعدت عتبه علوی شرایط اعزام ۵۰۰ خادم افتخاری به عتبه علوی نیز برای نخستین‌بار فراهم شده است.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) از ثبت‌نام حدود ۴ هزار نفر از سراسر کشور برای خادمی در حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین خبر داد و افزود: بعد از انجام مراحل گزینش و مصاحبه حضوری بر مبنای شاخص‌هایی نظیر مسلط بودن به زبان خارجی و مهارت‌های فرهنگی و فنی و خدماتی، در نهایت ۱۵۰۰ نفر انتخاب شدند.

سرکشیکیان افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خادمانی را همزمان با ایام اربعین در سامرا و کاظمین نیز اعزام کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری از گردهمایی سراسری اعضای ستاد خادمان افتخاری امام حسین(ع) در قم خبر داد و گفت: این گردهمایی با حضور مسئولان عتبه حسینی و عتبه علوی و مسئولان کشوری در روز جمعه ۱۲ مرداد در نوبت صبح و بعد از ظهر در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) تصریح کرد: جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی خادمین با موضوعات حرم‌شناسی، امنیتی، مباحث اخلاقی و مهدوی و آداب خدمت در نوبت صبح دایر خواهد شد و در همایش بعد از ظهر نیز مراسمی از ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام سید علی خمینی برگزار می‌شود و از مسئولان عتبه حسینی و علوی تجلیل و قدردانی خواهد شد.

سرکشیکیان با بیان اینکه خادمان سخاءالحسین(ع) در روزهای ۲۳ و ۲۴ مرداد به کربلا و نجف اعزام خواهند شد، گفت: این خادمان در بخش‌های کفشداری، امانت‌داری، راهنمای زائرین، مفقودین و مهمان‌سرای حرم نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حرم حضرت علی(ع) خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: برای خادمان سخاءالحسین(ع) به صورت رسمی کارت صادر می‌شود و این عزیزان با لباس رسمی خادمی حرم، خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) افزود: هزینه‌های مربوط به رفت‌وآمد خادمین با خود این عزیزان است اما محل اسکان و پذیرایی را مهمان عتبه علوی و عتبه حسینی هستند.

سرکشیکیان همچنین از فعالیت کمیته درمان و پزشکی سخاءالحسین (علیه‌السلام) خبر داد و گفت: گروه سی نفره از پزشکان توانمند با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی قم، ما را در ایام اربعین همراهی خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص پذیرش بانوان خادم در مجموعه سخاءالحسین (علیه‌السلام)، گفت: متأسفانه در کربلا توفیق نداریم از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم اما خوشبختانه در نجف روزنه امیدی گشوده شده و امسال تعدادی از بانوان خادم را در نجف خواهیم داشت.

دبیر اجرایی سخاءالحسین (علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد خادمان افتخاری پذیرش‌شده از قم و ۷۰ درصد از سراسر کشور هستند و تعدادی از این عزیزان به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و اسپانیولی مسلط هستند.

نوشته های مشابه
نجات معجزه‌آسای جوان قمی
رکوردشکنی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت وام و رشد منابع بانکی
ادای احترام فرهاد قائمیان به مردم قم/ با قمی‌ها همشهری‌ام
حضور «اوس موسی» در پایتخت ۷ قطعی شد
اکران مردمی «قلب رقه» در قم برگزار شد
برپایی نمایشگاه نقاشی در نگارخانه فرهنگ
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.