تشریح اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم در مقابله با پشه آئدس

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با تشریح اقدامات پیشگیرانه شهرداری برای مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه آئدس)، گفت: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری قم اجرا می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم در مقابله با پشه آئدس
شناسه : 87023 | انتشار : 09 مرداد 1403 - 20:53   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم در مقابله با پشه آئدس اظهار داشت: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی به‌منظور بهسازی، پاک‌سازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به‌صورت روباز هستند در طرح یک‌ماهه با محوریت حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری، مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه اجرا می‌شود.

وی گرمای شدید هوا و اهمیت رفع آلودگی محیطی را موردتوجه قرار داد و افزود: طرح شستشو و ضدعفونی انهار سطح شهر در راستای ارتقای بهداشت محیط و پیشگیری از آلودگی زیست‌محیطی توسط ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات تا پایان مردادماه اجرا می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان برنامه‌ریزی جامع و کامل برای نظارت بر نظافت و جمع‌آوری پسماندها تصریح کرد: لایروبی انهار و محل‌های پخش شیرابه زباله با بسیج امکانات ازجمله ۲۶ دستگاه واترجت، ۲۴ دستگاه تانکر آب و جنیتکس نسبت به شستشو و ضدعفونی با آب آهک انجام می‌شود.

وی یکی از دیگر از اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم را مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه آئدس) عنوان و ادامه داد: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی به‌منظور بهسازی، پاک‌سازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به‌صورت روباز هستند اجرا می‌گردد.

میرهادی از جمع‌آوری و دفع آب‌های خاکستری (فاضلاب) و رفع آلودگی، سم‌پاشی محیط شهری بر اساس دستورالعمل قرارگاه پدافند زیستی، پاک‌سازی، نظافت و رفع آلودگی کانون‌های تجمع زباله و ضایعات در سطح شهر، بهسازی محیطی و پاک‌سازی آب‌نماهای سطح شهری از آلودگی‌های زیستی خبر داد.

وی مطرح کرد: پاک‌سازی و انتقال پسماندهایی که می‌تواند محیط رشد ناقل زیستی باشد به خارج از محیط شهری، جمع‌آوری کلیه لاستیک‌های مستعمل و خودروهای فرسوده رهاشده در سطح شهر، تشدید نظارت بر آبیاری فضای سبز به‌منظور جلوگیری از غرقابی‌شدن محل‌های آبیاری، آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان و عوامل خدمات شهری در حفاظت از خود و پاک‌سازی محیط شهری از دیگر اقدامات شهرداری قم برای مقابله با پشه آئدس است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان هم درخواست می‌شود با توجه به وضعیت گرمی هوا، پسماندهای خود را در ساعت تعیین‌شده ساعت ۲۱ بیرون از منازل گذاشته و از خروج زباله خارج از وقت و رها کردن پساب خاکستری (فاضلاب) به انهار جداً خودداری شود.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.