برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای اطلاعات در قم

در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات از ۱۸ مستند «جان‌های عاشق»، کتاب «دیده‌بانان ولایت» و اینفوگرافی و لوح فشرده معرفی ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای اطلاعات در قم
شناسه : 86940 | انتشار : 05 مرداد 1403 - 21:23   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم و تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالمی مدیرکل اطلاعات استان قم طی سخنانی در ابتدای این همایش اظهار داشت: شهدای جامعه اطلاعاتی در ایجاد امنیت در کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: ما امروز مدیون خون شهدا هستیم هر چند به دلایلی نتوانسته‌ایم تاکنون آن‌گونه که باید و شاید از آنان یاد کنیم و از خانواده‌های بزرگوارشان تجلیل داشته باشیم.

مدیرکل اطلاعات استان قم ادامه داد: جامعه اطلاعاتی کشور این افتخار را دارد که در این چهار دهه، همواره با دستاورد‌های مهم و امنیت‌ساز موجب سرافرازی نظام جمهوری اسلامی شده و فرصت بسیار مغتنمی است که در چهلمین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات، از رشادت‌های شهدای این عرصه یاد شود.

وی تصریح کرد: برقراری امنیت فراگیر در داخل کشور باوجود توطئه‌های گوناگون و نیز نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت، از افتخارات مجموعه عظیم اطلاعات کشور است.

عالمی تأکید کرد: نیرو‌های اطلاعات همواره در خط ولایت با انگیزه الهی در حال خدمت به آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی هستند.

در ادامه، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی به بیان اهمیت ترویج موضوع ایثار و شهادت در جامعه مجاهدت خاموش شهدا و نیرو‌های اطلاعات پرداختند.

همچنین سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطراتی از شهید کیان‌پور در دوران دفاع مقدس و نیز دیدار رزمندگان اسلام با امام خمینی(ره) را بیان کرد و اهمیت شناسایی نیرو‌های اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس به‌خصوص در عملیات کربلای پنج را مورد تأکید قرار داد.

در این همایش، حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل‌بیت(ع) در مصیبت ایام اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا(ع) مرثیه‌سرایی کرد، کلیپی هم برای نخستین بار از شهید جمهور آیت‌الله رئیسی پخش شد.

همچنین خانواده‌های معظم شهیدان والامقام محمود احمدی‌تبار، مهدی لطفی نیاسر، حسین صبوری و سردار عباس عاصمی از سپاه قم، داود احمدی از ارتش، حسین قربانی از اداره اطلاعات، علیرضا گل‌محمدی از ستاد کل نیرو‌های مسلح و محسن طلوعی از فراجا با تقدیم هدایایی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و دیگر مسئولان تجلیل شدند.

در این مراسم، کتاب «دیده بانان ولایت» و اینفوگرافی معرفی ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم حاصل تلاش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی شد.

همچنین ۱۸ مستند با عنوان «جان‌های عاشق» ویژه شهدای جامعه اطلاعاتی در همایش دیدبانان ولایت، یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان قم رونمایی شد. این مجموعه مستند در گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیمای مرکز قم تولید شده و به‌زودی از سیمای نور پخش خواهد شد.

خاظرنشان می‌شود طی روز‌های گذشته مدیران‌کل دستگاه‌ها و نهاد‌های استان با حضور در منازل ۷۲ شهید جامعه اطلاعاتی در استان قم، از مقام شهدا و خانواده‌های بزرگوارشان تجلیل کردند.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای اطلاعات در قم

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای اطلاعات در قم

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای اطلاعات در قم

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای اطلاعات در قم

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای اطلاعات در قم

نوشته های مشابه
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
نخستین دستگاه توموتراپی در قم راه‌اندازی می‌شود
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.