تخفیف ۲۰ درصدی عوارض خودرو شهرداری قم در سال ۱۴۰۳

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی عوارض خودرو شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تخفیف ۲۰ درصدی عوارض خودرو شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
شناسه : 86854 | انتشار : 02 مرداد 1403 - 18:46   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد وحیدنیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض خودرو اظهار کرد: یکی از اقداماتی که درصدد انجام آن هستیم، تسهیل پرداخت در عوارض خودرویی است که به‌صورت سالیانه طبق قانون از شهروندان دریافت می‌شود.

وی افزود: پس از ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده، سامانه متمرکز عوارض خودرو به نام «سمیع» ایجادشده که تمامی شهرداری‌های کشور باید به این سامانه ملحق شوند و از آن استفاده کنند تا روند پرداخت عوارض به‌صورت یک سیستم یکپارچه و یک شکل انجام شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم اضافه کرد: سامانه سمیع به‌طور کامل و جامع راه‌اندازی نشده و انتظاری که از این سامانه وجود داشت، تحقق نیافت.

وی خاطرنشان کرد: امید است همان‌طور که شهرداری قم در جلسات مجمع کلان‌شهرها که با حضور نماینده وزیر کشور تأکید کرد مشکلات این سامانه به‌زودی مرتفع و پرداخت عوارض خودرو به این شکل انجام شود.

وی در خصوص نحوه محاسبه این عوارض نیز تصریح کرد: سازمان مالیاتی طبق قانون باید قیمت خودروها را مشخص و جدول این قیمت‌ها را در دی‌ماه ارسال کند و مبنای محاسبه عوارض خودرو برای سال آینده درصدی از این ارزش خودرو است که سازمان مالیاتی اعلام می‌کند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم افزود: در حال حاضر مالکین وسائط نقلیه چنانچه عوارض خودروی سال ۱۴۰۳ خود را پرداخت نمایند از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند و اما افرادی هم که دارای بدهی معوقه از سنوات قبل باشند مشمول ۲ درصد جریمه ماهیانه و ۱۰ درصد سالیانه خواهند شد

نوشته های مشابه
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
نخستین دستگاه توموتراپی در قم راه‌اندازی می‌شود
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.