آغاز مطالعات پژوهشی بهبود کیفیت خط‌کشی‌های ترافیکی شبکه معابر شهر قم

مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز انجام مطالعات پژوهشی بهبود کیفیت خط‌کشی‌های ترافیکی در سطح شبکه معابر شهر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز مطالعات پژوهشی بهبود کیفیت خط‌کشی‌های ترافیکی شبکه معابر شهر قم
شناسه : 86851 | انتشار : 02 مرداد 1403 - 18:44   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حامد خسروی با بیان اینکه شهر قم به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران با رشد روزافزون در سفرهای شهری مواجه است، اظهار داشت: این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان و زائران حرم مطهر شده که مرتفع سازی آن نیازمند تعریف پروژه‌های متعدد در مقیاس کوچک و بزرگ به‌منظور شناسایی و ارائه راهکارها در بازه‌های زمانی مختلف است.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع ایمنی تردد، انجام خط‌کشی معابر به‌منظور دستیابی به یکی از روش‌های جلوگیری از تصادفات، متضمن رعایت اصول مهندسی ترافیکی در طرح‌های درون‌شهری و برون‌شهری است، افزود: خط‌کشی معابر که از عناصر اصلی هر اقدام پیشگیرانه است، روشی ارزان‌قیمت برای ارائه اطلاعات به رانندگان و سایر استفاده‌کنندگان از راه به شمار می‌رود.

مدیرکل مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در این راستا با توجه به خط‌کشی در خیابان‌ها و معابر، امری ضروری است که علائم و خط‌کشی‌ها، رانندگان را در مورد خطرات و موانع احتمالی آگاه می‌سازد و راهنمای همیشگی در هنگام رانندگی در معابر است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از انجام این مطالعات افزایش ایمنی، ارتقای سطح خدمات ارائه‌شده به کاربران معابر و بهره‌وری بیشتر از هزینه‌ها، از طریق بهبود کیفیت و افزایش ماندگاری خط‌کشی ترافیکی در سطح معابر شهر قم است.

نوشته های مشابه
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
جمع‌آوری ۶۰۰ تابلوی نازیبا از میدان مطهری
بازدید شهردار قم از موکب امامزاده شاه جمال‌الدین(ع)
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.