در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

حمایت بهزیستی از ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در قم

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم از پرداخت مستمری به ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۵۸۸ خانواده قمی دارای فرزندان دوقلو و چند قلو نیز از خدمات موردی و مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت بهزیستی از ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در قم
شناسه : 86809 | انتشار : 01 مرداد 1403 - 17:45   پرینت

لیلا حرمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با گرامیداشت هفته بهزیستی به تشریح فعالیت دفتر «امور خانواده و بانوان» معاونت سلامت اجتماعی بهزیستی قم پرداخت و اظهار کرد: این دفتر با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان در حال فعالیت است و به زنان سرپرست خانوار، بانوان دارای همسر از کار افتاده و زندانی و معتاد در حال ترک، دختران خودسرپرست بالای ۴۵ سال و خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو خدمات می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در قم طی سال گذشته از خدمات دریافت مستمری بهره‌مند شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم همچنین به تعداد خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو و چند قلو در استان قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، ۵۸۸ خانواده دارای دوقلو و چند قلو از خدمات موردی و مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

حرمتی تصریح کرد: طبق قانون تمامی خانواده‌های دارای فرزند دوقلو با دهک درآمدی یک تا پنج و خانواده‌های دارای فرزندان سه‌قلو به بالا دارای دهک درآمدی یک تا هفت شرایط پذیرش و دریافت خدمات از سازمان بهزیستی را داشته و از مستمری ماهانه بهره‌مند می‌شوند.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی استان را توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنان عنوان کرد و گفت: مددکاران دفتر امور بانوان و خانواده تلاش می‌کنند با ایجاد توانمندسازی، بانوان سرپرست خانوار را از چرخه حمایت خارج کرده و به استقلال نسبی برسانند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار و در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت و دارا بودن شرایط، کمک‌هزینه‌ ودیعه مسکن، تأمین جهیزیه، سرمایه کار، شهریه دانشجویی، تسهیلات خرید لوازم ضروری و وام اشتغال اعطا می‌شود.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.