ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در قم هوشمندسازی می‌شود

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی و ترافیک شهرداری قم گفت: با اجرایی شدن طرح ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی، چنانچه سپر خودرویی از خط ایست رد شود، توسط سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف ثبت و خودرو اعمال قانون می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در قم هوشمندسازی می‌شود
شناسه : 86772 | انتشار : 29 تیر 1403 - 17:44   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد عباسی اظهار کرد: نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف زیر مجموعه احداث شبکه معابر ایمن و روان، یکی از سیاست‌هایی است که در حوزه حمل و نقل و ترافیک به جد در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مراکز کنترل ترافیک درباره وضعیت ترافیک با هدف روان‌سازی و بهسازی ترافیک و عبور و مرور شهری با ابزارهای هوشمند اعمال‌نظر می‌کنند، افزود: دوربین‌های ثبت تخلف، دوربین‌های کنترل و نظارت، انواع سنسورهای ترافیکی ازجمله ابزارهای کنترل ترافیکی است و در روانی جریان ترافیک شهری مؤثر است.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم از فعال بودن ۲۸ سامانه ثبت تخلف در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: دوربین‌های ثبت تخلفات و نظارتی در خطوط ویژه و محدوده‌های طرح ترافیک نیز فعال است.

عباسی با اشاره به تصادفات گسترده در عبور از تقاطع‌ها در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: به زودی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در همه تقاطع‌ها فعال خواهد شد.

وی گفت: در این طرح در زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی رانندگی اگر سپر خودرویی از خط ایست رد شود، توسط سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف ثبت و خودرو اعمال قانون می‌شود.

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم هدف از اجرای این طرح نظم و عبور ایمن در تقاطع‌ها دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی می‌شود، کاهش سرعت حرکت خودرو در معابر است.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.