استفاده از مه‌پاش و سایه‌بان در عاشورای گرم شهر قم

مدیر منطقه هفت شهرداری قم به تشریح خدمات این منطقه در تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت و گفت: تلاش شده تا امکانات رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران در شرایط جوی کنونی تأمین شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استفاده از مه‌پاش و سایه‌بان در عاشورای گرم شهر قم
شناسه : 86738 | انتشار : 26 تیر 1403 - 19:43   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی در بازدید از ستاد مرکزی خدمت رسانی به عزاداران حسینی واقع در میدان آستانه اظهار کرد: محدوده خدماتی منطقه هفت شهرداری قم در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم مطهر در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر، شاهد حضور گسترده مردم، هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری است و خدمات‌رسانی در این محدوده همت ویژه‌ای را طلب می‌کند.

وی افزود: قبل از آغاز ماه محرم تمهیدات ویژه‌ی استقبال از این ماه و برنامه‌ریزی ارائه خدمات مختلف به عزاداران حسینی با آسیب‌شناسی عملکرد سال‌های گذشته انجام و اجرای برنامه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ایجاد سایه‌بان، گذرگاه‌ها، مه‌پاش‌ها و تعیین مسیر تردد هیئت‌های و دسته‌جات عزاداری را از جمله این اقدامات دانست و تصریح کرد: با توجه به جمع عظیم حضور عزاداران حسینی، نظم و انضباط شهری از جمله مباحثی بود که به صورت ویژه به انجام رسید.

رمضانی با اشاره به ساماندهی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی و مواکب در محدوده حرم مطهر اضافه کرد: ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در میدان آستانه و مجموعه بازار شمسه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی از افزایش ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و همچنین ۸۴ دوش در محدوده ضلع غربی حرم مطهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: توجه به مباحث مربوط به رفاه حال شهروندان از سیاست‌های کلان مجموعه شهرداری قم به‌ویژه در محدوده حرم مطهر است که در این راستا اقدامات و برنامه‌های مختلفی در دست اجرا است.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.