راه‌اندازی گالری هنری «بساط» در مجتمع گردشگری مارال قم

مدیرعامل مجتمع گردشگری مارال در قم از آغاز به کار گالری هنری «بساط» به منظور نمایش آثار فاخر هنرمندان مطرح کشور در این مجتمع خبر داد و گفت: همچنین گالری «حامی» نیز در راستای حمایت از زندانیان و عرضه محصولات صنایع دستی آنان راه‌اندازی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی گالری هنری «بساط» در مجتمع گردشگری مارال قم
شناسه : 86685 | انتشار : 24 تیر 1403 - 21:03   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حامد نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مجتمع آموزشی فرهنگی هنری مارال با مجوز فنی و حرفه ای استان قم در اوایل ۱۴۰۲ آغاز به‌کار کرد و این اتفاق باعث تشویق هنرجویان و اهمیت به هنرمندان و اقتصاد هنر خواهد بود.

وی از راه‌اندازی گالری حامی به منظور حمایت از زندانیان در مجتمع آموزشی گردشگری مارال خبر داد و گفت: این گالری با وسعت ۱۵۰ متر مربع جهت عرضه هنرهای دستی زندانیان کشور مانند خاتم کاری، معرق کاری و میناکاری با همکاری و مجوز سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان راه‌اندازی شده و به صورت رایگان در جهت اشتغال و معیشت خانواده‌های زندانیان نقش‌آفرینی خواهد کرد.

راه‌اندازی گالری هنری «بساط» در مجتمع گردشگری مارال قم

مدیرعامل مجتمع گردشگری مارال در قم همچنین راه‌اندازی جمعه بازار صنایع دستی استان قم را اتفاق بزرگی برای شهروندان و هنرمندان دانست و گفت: این بازارچه به متراژ ۱۰۰۰ متر است که در آنجا میز به صورت اجاره به هنرمندان داده می‌شود که هر جمعه در جهت حمایت هنرمندان قرعه کشی برگزار و بیست میلیون تومان اهدا می‌شود.

مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی هنری مارال ادامه داد: همچنین یک کافه گالری به متراژ ۵۰۰ متر ایجاد شده که هنرجویان و هنرمندان بتوانند هم از کافه و هم گالری آن جهت خدمات‌دهی به حوزه هنر عکاسی و نقاشی استفاده کنند.

وی در مورد برنامه مجتمع مارال برای عرضه و نمایش آثار هنرمندان مطرح کشور، عنوان کرد: ۵۰۰ متر گالری با عنوان گالری بساط برای کارهای فاخر و ارزنده هنرمندان کشوری راه‌اندازی شده تا بتوانند برای آثار انفرادی و گروهی از آن بهره ببرند.

راه‌اندازی گالری هنری «بساط» در مجتمع گردشگری مارال قم

نظری با اشاره به بخش خیریه و خدمات‌دهی به سالمندان گفت: در بخش دیگر این مجموعه خانه سالمندان مدرن و نیز یک ساختمان برای حمایت از کودکان اوتیسم در نظر گرفتیم که به صورت خیریه‌ و به متراژ ۲۰ هزار متر تا آخر سال انجام می‌شود.

مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی هنری ماران گفت: یک مجموعه روباز برای تمرینات و اجرای تئاتر به متراژ هزار متر در نظر گرفته شده است که هنرمندان تئاتر بتوانند از آن استفاده کنند.

وی درباره کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مجموعه گفت: هجده کارگاه فنی و حرفه‌ای اعم از تراشکاری و جوشکاری داریم که در شهرک صنعتی محمود آباد واقع شده است و بقیه در مجتمع مارال خواهد بود و برای هنرجویان پس از کسب امتیازات لازم مجوز مربی‌گری خواهیم گرفت.

نظری درباره تقاضای رزرو بازارچه و گالری گفت: علاقه‌مندان برای درخواست میز صنایع دستی و گالری میتوانند با شماره ۰۹۹۱۸۹۸۳۰۰۴ در تماس باشند و این شماره در شبکه‌های مجازی نیز فعال است.

مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی هنری مارال در پایان اظهار داشت: مخاطبان گرامی جهت اطلاع از برنامه‌های مجتمع مارال میتوانند به سایت basatgroup.com و همچنین در اینستاگرام با صفحه basat.artgallery و basatgroup در ارتباط باشند.

نوشته های مشابه
فعالیت ۷۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در قم
«گفتمان انقلاب اسلامی» رونمایی شد
پنج ویژگی ممتاز حضرت معصومه(س)
تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران
۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود
خداحافظی «مظفری» از دادگستری قم/ «موسوی» قاضی‌القضات استان شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.