همراهی مدیریت شهری قم با قانون جوانی جمعیت

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم با تأکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت در شهر قم گفت: باید تمام تلاش خود را برای اجرای این قانون در شهر قم داشته باشیم و بستر مناسب جهت ارائه خدمات به مادران در شهر را فراهم کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همراهی مدیریت شهری قم با قانون جوانی جمعیت
شناسه : 86601 | انتشار : 21 تیر 1403 - 19:28   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نرجس نیازمند با اشاره به اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت در قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های کمیسیون زنان و خانواده، اجرای وظایف شهرداری در قانون جوانی جمعیت در شهر قم بوده و تمام تلاش خود را در جهت رفع موانع اجرای این قانون خواهیم داشت.

وی در حاشیه جلسه اخیر کمیسیون زنان و خانواده که با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و مدیرعامل سازمان حمل نقل و ترافیک شهرداری قم تشکیل شد، افزود: تلاش می‌کنیم هر یک از بندهای قانون جوانی جمعیت که در حوزه مدیریت شهری قابلیت اجرا دارد، محقق کنیم.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به ماده ۳۲ قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون مقرر شد که سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر با محتوای جوانی جمعیت اکران شود و مشوق فرزند آوری باشد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از اتوبوس‌ها برای تبلیغات محیطی در بازه زمانی مناسب با محتوایی مرتبط و هماهنگ با سازمان فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفت.

نیازمند به ماده ۵ قانون جوانی جمعیت نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس این ماده‌قانون خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر مشمول تخفیف در بخش عوارض می‌شوند که لازم است شهروندان از شرایط این ماده‌قانون آگاه شوند و البته این ظرفیت با پیگیری‌هایی که انجام دادیم هم‌اکنون در شهرداری قم در حال اجرا است.

وی به اکران ماده ۵ قانون جوانی جمعیت در محل شهرداری‌های مناطق هشتگانه تأکید و تصریح کرد: شهرداری‌ها مکلف هستند این قانون را در بخش عوارض در معرض دید شهروندان قرار دهند تا علاوه بر آگاهی شهروندان و استفاده از این فرصت قانونی، برای جوانان نیز مشوق باشد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم در ادامه به ارائه خدمات مناسب به مادران دارای فرزند خردسال و باردار نیز توجه کرد و گفت: یکی از راه‌های تشویق جوانان به فرزند آوری ارائه خدمات مناسب به مادران است که در همه دنیا به این مهم توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مهم مقرر شد معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قم در خصوص نصب آسانسور به‌جای پله‌برقی برای سالمندان، کم‌توانان و مادران دارای فرزند خردسال اهتمام بیشتری داشته و این خدمت را صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

نیازمند یادآور شد: همچنین بر اساس ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، شهرداری موظف است در تمام طرح‌های خود فضای مناسب جهت رفع نیاز نوزادان و مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان را لحاظ کند.

وی از ایجاد فضای مناسب برای تردد و استراحت مادران در پایانه مسافربری قم خبر داد و گفت: در فضاهای موجود بوستان‌ها و سایر پروژه‌های در دست اجرا نیز شهرداری مکلف است فضای مناسب برای رفع نیاز نوزادان، کودکان و مادران باردار جهت استراحت ، شیردهی و نگهداری کودکان لحاظ نماید.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در پایان بیان کرد: برای اجرای قانون جوانی جمعیت شورای شهر و شهرداری به میدان آمده و باید سایر دستگاه‌های مرتبط نیز با انجام وظایف خود موجب بهره‌مندی و تحقق این قانون در شهر قم به‌عنوان الگوی سایر شهرها باشیم.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.