میدان «کهنه» نو می‌شود

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: میدان کهنه قم با رویکرد فرهنگی کف‌سازی و جداره‌سازی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
میدان «کهنه» نو می‌شود
شناسه : 86592 | انتشار : 21 تیر 1403 - 19:21   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با بیان اینکه ساماندهی کف و بدنه میدان کهنه یکی از برنامه‌های مدنظر سازمان بهسازی است، اظهار کرد: این میدان یکی از مهم‌ترین بناهای شهری و تاریخی و زنده موجود شهر قم است.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی در احیای بافت تاریخی، افزود: مطالعات این کار در حال انجام و طرحی نیز برای بهسازی فرهنگی تعریف‌شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) تعریف پروژه‌های بهسازی در هسته مرکزی شهر را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: از طرفی تسهیلگری تملکات تجاری درب یک تا ۶ حرم مطهر بر عهده سازمان بهسازی است.

خاکی ادامه داد: این کار با پشتوانه اراضی ۴۸ هکتاری و همکاری سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر به عنوان هماهنگ کننده آستان مقدس فاطمه معصومه، اداره کل راه و شهرسازی و بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به ادامه پروژه بهسازی محور عشقعلی در این سازمان گفت: بخشی از این پروژه در سال ۱۴۰۲ به اتمام رسید و با اقداماتی که امسال انجام خواهد شد، این محور تکمیل شده و با شرایط بهتری در اختیار مردم قرار میگیرد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.