افزایش ۱۰ درصدی زایمان در بیمارستان امام رضا(ع)

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان صرف هزینه درمان بیمه‌شدگان شده است، از افزایش ۱۰ درصدی آمار زایمان و کاهش میزان مرگ‌ومیر بیماران بستری در بیمارستان امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۱۰ درصدی زایمان در بیمارستان امام رضا(ع)
شناسه : 86564 | انتشار : 19 تیر 1403 - 23:51   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مهدی محصل در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بیمارستان امام رضا(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفری قم، بیش از ۸۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که معادل ۵۹ درصد جمعیت استان می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی قم در بخش درمان مستقیم با یک بیمارستان ملکی و سه پلی کلینیک در حال خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان است، گفت: این خدمات در سه درمانگاه بوعلی، ۲۲ بهمن و دکتر غرضی به شکل سرپایی و در بیمارستان امام رضا(ع) به شکل بستری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵۶۱ میلیارد تومان صرف هزینه درمان بیمه‌شدگان شده است، گفت: از این میزان، حدود ۱۰۳۰ میلیارد تومان در درمان غیر مستقیم و مراکز طرف قرارداد بوده و ۵۳۱ میلیارد تومان هم در درمان مستقیم بوده است.

محصل همچنین از حدود ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در قم خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار مورد به صورت سرپایی و ۱۱ هزار و ۲۰۳ مورد نیز بستری بوده است.

وی تصریح کرد: ۴۶ درصد مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز ملکی برای دریافت خدمات کلینیکی نظیر پزشک عمومی، پزشک متخصص و دندان‌پزشک بوده و ۵۴ درصد نیز به دریافت خدمات پاراکلینیکی نظیر داروخانه، آزمایشگاه، رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی اختصاص داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم به رشد پنج درصد اعمال جراحی در بیمارستان امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: کل عمل جراحی بیماران در سال گذشته، ۷۰۶۱ عمل بوده که شامل ۳۶.۵ درصد جراحی متوسط، ۴۳.۷ درصد جراحی کوچک و ۱۹.۹ درصد جراحی بزرگ می‌شود.

محصل با بیان اینکه ۶ درصد تخت‌های فعال استان در بیمارستان امام رضا(ع) است، گفت: سال گذشته، ۱۵ درصد از بیماران استان در این بیمارستان بستری شدند.

وی همچنین از افزایش ۱۰ درصدی زایمان در بیمارستان امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از ۲۰۹۳ عمل زایمان در این بیمارستان، ۵۸ درصد به صورت طبیعی و ۴۸ درصد به صورت سزارین بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم همچنین به کاهش مرگ‌ومیر بیماران در بیمارستان امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: میزان کاهش مرگ و میر بیماران در هر هزار نفر، ۱۷ نفر در سال ۱۴۰۱ بود که در سال گذشته به ۱۳ نفر کاهش یافته است.

محصل همچنین به خدمات درمانی غیر مستقیم اشاره کرد و گفت: در بخش درمان غیرمستقیم با ۷۱۶ مرکز درمانی شامل ۸ بیمارستان، ۱۷۱ داروخانه، ۲۷ آزمایشگاه، ۳۸ فیزیوتراپی، ۳ سی‌تی اسکن و ۳۶۶ پزشک قرارداد همکاری منعقد شده تا از طریق خریداری خدمات درمانی، بستر خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان افزایش یابد.

وی همچنین به اخذ مجوز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) در فضای بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتباری معادل ۱۰۴ میلیارد تومان اجرا خواهد شد و عملیات خاک برداری انجام شده‌ و در مرحله آخر فوندانسیون است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم همچنین از تلاش برای راه‌اندازی بخش MRI بیمارستان امام رضا(ع) با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: استانداردسازی فضای بلوک زایمان بیمارستان امام رضا(ع) از طریق ایجاد ۵ اتاق LDR در فضای بلوک زایمان و دو اتاق آماده‌سازی که اعتبار پروژه معادل ۱۶ میلیارد تومان بوده و تاسیسات مکانیکی به پایان رسیده و در حال کاشی کاری است.

محصل در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با احداث سه سوله به منظور ایجاد انبار دارویی و بایگانی راکد مدارک پزشکی، بخشی از فضای بیمارستان امام رضا(س) آزادسازی خواهد شد و راه‌اندازی ۴۰ تخت جدید در این مجموعه درمانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه
فعالیت ۷۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در قم
«گفتمان انقلاب اسلامی» رونمایی شد
پنج ویژگی ممتاز حضرت معصومه(س)
تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران
۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود
خداحافظی «مظفری» از دادگستری قم/ «موسوی» قاضی‌القضات استان شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.