شعبه تامین اجتماعی در شهرستان جعفرآباد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی قم از اخذ مجوز راه‌اندازی شعبه اقماری تامین اجتماعی در شهرستان جعفرآباد خبر داد و گفت: این شعبه از اوایل مردادماه در مجتمع ادارات این شهرستان آغاز به کار خواهد کرد و کارفرمایان و بیمه‌شدگان ساکن در این شهرستان می‌توانند امور بیمه‌ای خود را بدون سفر به قم از طریق این شعبه دنبال کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شعبه تامین اجتماعی در شهرستان جعفرآباد راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 86561 | انتشار : 19 تیر 1403 - 21:40   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید علی موسوی مدنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بیمارستان امام رضا(ع) قم برگزار شد، از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی در استان یاد کرد و گفت: ۸۵۰ هزار و ۲۴۶ نفر معادل ۵۹ درصد از جمعیت استان قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: ۴۱۰ هزار و ۳۷۸ نفر بیمه شده اجباری هستند که شامل ۱۵۸ هزار و ۲۳۸ بیمه‌شده اصلی و ۲۵۲ هزار و ۱۴۰ نفر تبعی می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اضافه کرد: ۲۰ هزار و ۸۴۷ بیمه‌شده حرف و مشاغل آزاد، ۹ هزار و ۹۶۵ بیمه‌شده اختیاری، ۱۰ هزار و ۹۸۰ بیمه‌شده راننده، ۱۳ هزار و ۶۱۱ بیمه‌شده ساختمانی و سه هزار و ۶۱۵ بیمه‌شده قالیباف از جمله گروه‌های بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

موسوی مدنی تصریح کرد: ۱۱۶ هزار و ۷۷۲ نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش بیمه هستند و ماهانه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای تعهدات بیمه‌ای و درمانی پرداخت می‌شود.

وی همچنین به جمعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، سه هزار و ۸۷۵ تن بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و یکی از نقاط مثبت استان، پایین بودن آمار جمعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری است؛ به طوری که در یک سال گذشته، حدود ۵۰۰ نفر از جمعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری کاهش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که در قم، بازار کار فعالی وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم همچنین یکی از اقدامات اداره‌کل تامین اجتماعی قم را شناسایی کارگران فاقد بیمه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری با بازرسی‌های هوشمند، تعداد ۱۸۰۰ کارگاه کشفی ثبت شده و در نتیجه آن، ۵۲۱۵ کارگر که فاقد بیمه بودند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: همچنین طی بازرسی‌های ادواری از ۱۵ هزار و ۸۹۲ کارگاه فعال استان قم، ۴ هزار و ۸۷۰ کارگر که فاقد بیمه بودند شناسایی و با ثبت‌نام انجام شده، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند و مجموع کارگران فاقد بیمه که با بازرسی‌های این اداره‌کل شناسایی شدند به عدد ۸ هزار و ۹۷۱ نفر رسید.

موسوی مدنی همچنین به طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان قم اشاره کرد و گفت: تقسیط بدهی ۲۴۰۰ کارفرما در استان از ۵ تا ۶۰ قسط به منظور کمک به توان تولید و چرخه اقتصادی کارگاه‌ها از دیگر اقدامات اداره‌کل تامین اجتماعی بوده است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته یک هزار و ۱۱ کمک هزینه ازدواج، ۹ هزار و ۵۲ غرامت دستمزد ایام بیماری، چهار هزار و ۷۳۸ کمک هزینه بارداری و یک هزار و ۱۲۸ مقرری بیکاری پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم در پایان از انجام مقدمات راه‌اندازی شعبه اقماری تامین اجتماعی در شهرستان جعفرآباد خبر داد و گفت: این شعبه از اوایل مردادماه در مجتمع ادارات این شهرستان آغاز به کار خواهد کرد و کارفرمایان و بیمه‌شدگان ساکن در این شهرستان می‌توانند امور کاری و بیمه‌ای خود را بدون سفر به قم از طریق این شعبه دنبال کنند.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.