زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: ۱۶ هزار مترمربع نیز برای خدماتی، اقامتی و تجاری در نظر گرفته‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربعی پروژه بسط شرقی حرم مطهر
شناسه : 86497 | انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در جلسه شورای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها در پیرامون حرم مطهر، ساماندهی ضلع شرقی است، اظهار داشت: پروژه بسط شرقی در فاز نخست قرار است در محدوده ۲.۲ هکتاری با ۴ طبقه منفی و همکف اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه سه‌طبقه از پروژه مرتبط با پارکینگ و طبقه منفی یک پایانه مسافربری است، تصریح کرد: ۶ جلد مطالعات جامع پیرامون این پروژه انجام‌شده است که عارضه‌سنجی و شبیه‌سازی مطالعات حمل‌ونقل نیز انجام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: در طراحی اولیه حدود ۱۵۰۰ پارکینگ پیش‌بینی‌شده بود که با مقداری جابجایی فنی در طراحی این ظرفیت به حدود ۲۰۰۰ پارکینگ رسیده است.

وی با اشاره به زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربعی این پروژه، خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار مترمربع نیز برای خدماتی، اقامتی و تجاری در نظر گرفته‌شده است.

حلوایی زاده از پیش‌بینی مسیرهای دسترسی متنوع و متعدد برای زائران و مسافران برای رسیدن به حرم مطهر خبر داد و افزود: در کنار تعداد قابل‌توجه آسانسور، ۸۲ رمپ و نوار نقاله برای عدم تعلل در عبور و مرور زائران و مسافران پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه پروژه بسط شرقی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود، عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد سرمایه‌گذاری پروژه بسط شرقی حرم مطهر می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از مشکلات پروژه را تعارضات تأسیساتی و ملکی دانست و اضافه کرد: ۵۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری در این پروژه انجام می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها، تا ۲ هفته آینده سازه نگهبان و تخلیه میلگرد پروژه انجام می‌شود.

نوشته های مشابه
آمادگی ۳۵۰ دستگاه تاکسی برای سرویس‌دهی در روز انتخابات
پروژه‌های اطراف حرم با مشورت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود
پروژه‌های اطراف حرم در زمان‌بندی مشخص اجرایی شود
احداث سازه سردر صحن شرقی خلاف نظر آستان مقدس است
۱۶ پلاک اطراف بسط شرقی حرم مطهر تملک می‌شود
برگزاری شورای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س)
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.