ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه تعداد شش پایگاه چندمنظوره در شرایط اضطراری در قم وجود دارد از لزوم ایجاد حداقل پنج پایگاه دیگر طی ۱۰ سال آینده خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
شناسه : 86364 | انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی برزویی با بیان اینکه ساماندهی شرایط اضطراری و اسکان مردم مناطق پرجمعیت قم در بوستان‌های شاخص انجام می‌گیرد، اظهار کرد: نقشه جامع مراکز اسکان اضطراری در شهر قم بر اساس محلات شهری در حال تدوین شدن است و در کنار آن بوستان‌های شاخص شهر مانند بوستان فدک، بوستان هاشمی و بوستان غدیر تبدیل به سایت اسکان اضطراری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اسکان در شرایط خاص شامل سه دسته اسکان موقت، اسکان اضطراری و اسکان دائمی است افزود: ظرفیت‌های متفاوتی در اماکن اسکان با سلسله‌مراتب مشخص مورد نیاز است که مورد بررسی قرار گرفته و ایجاد می‌شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با تأکید بر اینکه سوله‌های بحران کاربری اسکان ندارند و کاربری پشتیبانی دارند، خاطرنشان کرد: در شرایط عادی این سوله‌ها کاربری ورزشی دارند اما در شرایط اضطراری مختص پشتیبانی هستند.

برزویی با بیان اینکه تعداد این سوله‌ها در شهر قم به‌هیچ‌عنوان کافی نیست و در حال حاضر تنها ۶ پایگاه چندمنظوره در قم وجود دارد، اضافه کرد: در افقی که در سال ۹۷ برای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شد، باید ۱۱ پایگاه یا سوله چندمنظوره تعریف می‌شد اما در حال حاضر ۵ پایگاه در شهر قم کم داریم.

وی ادامه داد: در سال جاری یک پایگاه در منطقه ۶ و یک پایگاه در منطقه یک احداث می‌شود و به‌جز منطقه ۷ همه مناطق حداقل یک پایگاه وجود خواهد داشت.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم درخصوص ایجاد سوله یا پایگاه چندمنظوره در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: مشکل اصلی در ساخت این پایگاه‌ها تأمین زمین است، چراکه با قیمت کنونی زمین تملک کار بسیار مشکلی محسوب می‌شود اما با تدابیر اندیشیده شده تلاش می‌شود در مناطق نوساز شهری این مساله مورد توجه قرار گیرد.

برزویی افزود: در کمیته تصویب طرح‌ها نیز تصمیم گرفته شد تا برای شهرک شمس‌آباد در منطقه ۵ نیز یک سوله بحران پیش‌بینی شود و این کمک می‌کند تا طی ۱۰ سال آینده اهداف افق موردنظر تحقق یابد.

وی تأکید کرد: این پایگاه‌های چندمنظوره و سایت‌های اسکان اضطراری برای همه بحران‌ها و شرایط اضطراری است و تنها مختص شرایط زلزله نیست.

نوشته های مشابه
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ظرفیت هنر برای ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.