ضرورت پیگیری احداث شهرک بازیافت در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: اجرای بخشی از طرح‌ها در مدیریت پسماند، با راه‌اندازی شهرک بازیافت تکمیل می‌شود و ضروری است با هدف ساماندهی گاراژهای ضایعاتی این موضوع تا حصول نتیجه پیگیری شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت پیگیری احداث شهرک بازیافت در قم
شناسه : 86340 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند و لزوم توسعه و رشد این برنامه‌ها، اظهار کرد: ضروری است طرح جامع آموزش سازمان مدیریت پسماند تدوین و جزو اسناد بالادستی سازمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع آموزش یک سند ارزشمند برای ادوار مختلف خواهد بود، افزود: آموزش شهروندی باید در سطوح مختلف جریان داشته باشد و مباحث مدیریت پسماند ازجمله مواردی بوده که افراد در گروه‌های مختلف مخاطب آن هستند و ضرورت دارد رفتار درست در برابر موضوع نظافت و تفکیک پسماند به‌طور مستمر آموزش داده شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به مراحل تهیه و تدوین طرح جامع پسماند، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد از مراحل قانونی تهیه این طرح در کارگروه مدیریت پسماند مطرح‌شده است و در صورت صلاحدید کارشناسان، بازنگری آن موردبررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اصفهانیان‌مقدم تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع لازم است، سازمان مدیریت پسماند با توجه به تأیید زمین ۴۴ هکتاری در کارگروه مدیریت پسماند و زیربنایی شورای برنامه‌ریزی استان نسبت به اخذ قرارداد واگذاری و تحویل زمین اقدام کند.

وی اضافه کرد: اجرای بخشی از طرح‌ها در مدیریت پسماند، با راه‌اندازی شهرک بازیافت تکمیل می‌شود و ضروری است با هدف ساماندهی گاراژهای ضایعاتی این موضوع تا حصول نتیجه پیگیری شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: توسعه صنایع تکمیلی در دستور کار سازمان در ۱۴۰۳ خواهد بود و ایجاد صنایعی همچون کاغذ و تهیه پودر سنگ از نخاله‌های ساختمانی موردبررسی و اجرا قرار گیرد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.