تلاش برای تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی در قم

مدیرکل محیط‌زیست استان قم گفت: یکی از اقداماتی که با مشارکت محیط‌زیست استان قم و سازمان پسماند پیگیری می‌شود، تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی در قم
شناسه : 86337 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد حسین بازگیر در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال به‌عنوان برنامه مشترک سازمان و اداره کل محیط‌زیست مورد اهتمام قرار می‌گیرد، بحث تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی است.

وی افزود: حجم تولید نخاله ساختمانی و معضلاتی که در مدیریت این نوع از پسماند وجود دارد، موجب شده تا ارائه راهکارهایی برای بازیافت آن از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی پراهمیت ارزیابی شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم ساماندهی ارتباط شهرهای کهک و جعفرآباد با سایت دفن البرز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بعضی روستاها در حاشیه اقدام به حفر چاله کردند و پسماندها را آتش می‌زنند که این موضوع در مکاتبات صورت گرفته ساماندهی خواهد شد.

بازگیر با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ شهروندی در بهبود وضعیت محیط‌زیست شهری، تأکید کرد: تعریف پروژه مشترک آموزشی میان سازمان مدیریت پسماند و اداره کل محیط‌زیست استان ذیل کمیته آموزش کارگروه مدیریت پسماند استان، گام مؤثری در راستای هم‌افزایی و شناسایی ظرفیت‌های اثرگذار است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.