طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم پس از تصویب وارد شورای برنامه‌ریزی استان می‌شود و توسط شهرداری قم اجرایی خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم اجرا می‌شود
شناسه : 86302 | انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در جلسه شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: مقرر شد سازمان نسبت به تدوین و ارائه طرح جامع سیما و منظر در حوزه‌های فضای سبز و زیباسازی اقدام کند تا به‌صورت مستمر و مستدل در جلسه شورا و آینده طی مدت حداکثر شش ماه اقدام داشته باشد.

به گفته وی، تاکنون طرح‌های تحقیقاتی متعددی انجام‌شده که می‌توان به طرح تحقیقاتی درخت و درختچه‌های سازگار با اقلیم شهر، طرح جامع آب فضای سبز، طرح جامع استفاده از پساب در آبیاری، طرح جامع کمربند سبز و طرح جامع آفات و بیماری‌های شایع شهر می‌توان اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: در طرح تحقیقاتی گونه‌های مختلف درخت و درختچه سازگار با اقلیم شهر قم، فاز نخست و دوم به پایان رسید و فاز سوم از اواسط سال ۱۴۰۲ آغاز شد. در این طرح ۸۰ گونه جدید شناسایی‌شده که شامل مثمر و زینتی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع آب فضای سبز شهری با رویکرد جداسازی آب شرب از آب فضای سبز تکمیل‌شده و سال جاری مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: برای این اقدام ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است که ۶۰ درصد آن انجام‌گرفته و طبق مصوبه هیئت‌وزیران یک‌سوم آن را باید دولت پرداخت کند.

جوادیان اضافه کرد: طرح جامع استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری شهر قم کامل انجام‌گرفته که در حال حاضر پساب پس از طی پنج کیلومتر وارد شهر قم شده و امیدواریم بخش مهمی از شهر قم که جنگلی و غیرمثمر است را با پساب آبیاری کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم پس از تصویب وارد شورای برنامه‌ریزی استان می‌شود و بخش زیادی از استان می‌تواند در کمربند سبز قرار بگیرد.

جوادیان با اشاره به طرح جامع نورپردازی شهر افزود: طرح جامع تبلیغات محیطی شهر قم در شیوه‌نامه‌ای دیده‌شده که حداقل ۲۰ درصد به‌عنوان تابلوهای فرهنگی اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: طرح جامع المان‌ها و هنرهای تجسمی، طرح جامع دیوارنگاره‌ها و نقش برجسته‌های شهر قم نیز تدوین می‌شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.