پروژه زیرگذر شهید کبیری به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار کبیری و محله شهر قائم به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: به‌دلیل ترافیک سنگین این محدوده و برقراری ارتباطات اجتماعی در سطح محله شهر قائم، این پروژه با هزینه ۳۸۳ میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پروژه زیرگذر شهید کبیری به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود
شناسه : 86123 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده امروز در آیین سومین گام از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳ که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: سومین مرحله از بهره‌برداری پروژه‌های سال جدید به مناسبت دهه مبارک ولایت در حال برگزاری است.

وی افزود: شاید عنوان کردن این تعداد پروژه به نظر ساده بیاید، اما اجرای این تعداد طرح شهری از حیث طراحی، انعقاد قرارداد، اجرای فرایند عمرانی و تأمین اعتبار کار بسیار دشواری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم همکاری تمام بخش‌های شهرداری قم برای اجرای پروژه‌های عمرانی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: هزینه‌ها و زحمات زیادی لازم است تا یک پروژه عمرانی به بهره‌برداری برسد.

حلوایی‌زاده با اشاره به پروژه‌های عمرانی سال جاری، تأکید کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ با ریل راه‌آهن ازجمله اقداماتی است که انجام خواهد شد؛ این تقاطع به‌صورت روگذر در حلقه ترافیکی فردوسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار کبیری و محله شهر قائم به‌زودی انجام می‌شود، عنوان کرد: به دلیل ترافیک سنگین این محدوده و برقراری ارتباطات اجتماعی در سطح محله شهر قائم، این پروژه با هزینه ۳۸۳ میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به احداث سایت آموزشی آتش‌نشانی قم، تأکید کرد: طرح خط انتقال آب‌های سطحی در بلوار محتشم کاشانی و کمربندی امام علی (ع) از دیگر پروژه‌های عمرانی در حوزه زیرساخت‌های مدیریت بحران است.

وی به افتتاح فاز پنجم عمار یاسر و بلوار جعفر طیار(ع) را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: این پروژه قدمتی بیش از ۵۰ سال داشت که در ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید.

حلوایی‌زاده با تأکید بر اینکه حجم تملکات و تأسیسات این پروژه به‌قدری زیاد بود که آغاز آن جسارت زیادی می‌خواست، ادامه داد: طول کل پروژه حدود ۱۹۰۰ متر است که شامل ۹۰۰ متر تونل، ۳۵۰ متر مسیر دسترسی به تونل و ۷۰۰ متر بلوار می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه فاز پنجم عمار یاسر و بلوار جعفر طیار در آینده نزدیک تداوم دارد و تا ریل و میدان سپاه ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: در این پروژه ۲۵۰۰ تن میلگرد مصرف‌شده و ۵۵۰۰ بتن‌ریزی در کنار ۱۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به محدودیت‌های اجرایی این پروژه، گفت: محدودیت‌های زمان اجرا بسیار زیاد بود و امکان انسداد مسیر در خیابان معلم را نداشتیم که کار فنی در این پروژه را بسیار دشوار می‌کرد.

وی اضافه کرد: وجود چاه‌های جذبی متعدد در این منطقه خاک‌برداری را در بسیاری مواقع به لجن‌برداری تبدیل کرده بود و جابه‌جایی تأسیسات شهری ازجمله برق، گاز و مخابرات هزینه و زمان زیادی نیاز داشت.

حلوایی‌زاده با تأکید بر اینکه در طول اجرای این پروژه برای آن ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی صرف شده است، گفت: هزینه‌های تملک این طرح در طول سال‌های گذشته اعداد بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به طراحی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه، افزود: ماه آینده انعقاد قرارداد این پروژه برای اتصال محور عمار یاسر به بلوار شهید اخلاقی و بلوار جمهوری انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.