کاشت ۱۸۰ گیاه دارویی در دمنوش‌خانه بوستان علوی قم

سرمایه‌گذار باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی گفت: این مجموعه دارای مساحت هشت هزار مترمربع است که ۶ هزار متر آن در فاز نخست به بهره‌برداری رسیده و شاخص‌ترین بخش آن مربوط به گیاهان دارویی است که بیش از ۱۸۰ گیاه دارویی در آن کشت شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت ۱۸۰ گیاه دارویی در دمنوش‌خانه بوستان علوی قم
شناسه : 86055 | انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین بیات در آیین برگزاری گام دوم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳ و بهره‌برداری از باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی اظهار داشت: مجموعه ارگ شمعدانی با هدف ترویج فرهنگ ایران‌دوستی، سلامت و آشتی با طبیعت احداث‌شده است.

وی عنوان کرد: این مجموعه دارای مساحت هشت هزار مترمربع است که ۶ هزار متر آن در فاز نخست به بهره‌برداری رسیده و شاخص‌ترین بخش آن مربوط به گیاهان دارویی است که بیش از ۱۸۰ گیاه دارویی کشت شده است.

سرمایه‌گذار باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی با بیان اینکه در بخش گلخانه گیاهان دارویی کشت شده قابل‌ارائه است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها خریداری کنند، افزود: حکیم خانه محل طبابت حکیم است که این مجموعه را از سایر مجموعه‌ها متفاوت می‌کند و نسخه حکیم در قسمت عطاری پیچیده می‌شود.

وی ابراز کرد: در غرفه صنایع‌دستی تلاش شده تا از صنایع‌دستی سراسر کشور استفاده شود، به‌ویژه صنایع‌دستی استان قم که شامل مواردی ازجمله منبت‌کاری، انگشترسازی، گلیم و فرش می‌شود.

بیات با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین سیاه‌چادر کشور با موی بز یعنی به‌صورت ارگانیک در این مجموعه برپا شده است، یادآور شد: همچنین در قسمت نانوایی، نان‌ها با گیاهان و بذر گیاهان دارویی تهیه می‌شوند و مطبخ خانه نیز به طبخ غذا می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه سعی شده در طراحی حجره‌ها از معماری ایرانی و اسلامی استفاده شود و هر یک از آن‌ها به تصویری از مشاهیر مزین شده است، گفت: سقف‌هایی برای برنامه‌های نقالی و تعزیه‌خوانی و داستان‌سرایی در این مجموعه تعبیه‌شده است.

سرمایه‌گذار باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی عنوان کرد: اهدافی که موجب احداث مجموعه ارگ شمعدانی شده شامل استفاده از اساتید و دانشجویان رشته کشاورزی که در مجموعه علمی کاربردی در حال فعالیت هستند، در راستای همکاری میان صنعت و دانشگاه، اشتغال‌زایی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل این مرکز و افزایش اکوتوریسم و آشنایی مردم با گیاهان دارویی و نحوه مصرف و نگهداری آن‌ها و دوستی با سنت‌های ایرانی و اسلامی بوده است.

نوشته های مشابه
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.