باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی قم افتتاح شد

باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه گیاهان دارویی بوستان علوی قم همزمان با دهه ولایت و اجرای طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
باغ گیاهان دارویی و دمنوش‌خانه بوستان علوی قم افتتاح شد
شناسه : 86053 | انتشار : 31 خرداد 1403 - 20:04   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیین برگزاری گام دوم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳ و بهره‌برداری از باغ گیاهان دارویی و دمنوشخانه گیاهان دارویی بوستان علوی(ارگ شمعدانی) با حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان، متقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اعضای شورای شهر و مدیران استانی و شهری برگزار شد.

این پروژه با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی از تیرماه ۱۴۰۱ در مساحت ۸۰۰۰ مترمربعی آغاز و فاز نخست آن در مساحت ۶۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

توسعه فضای سبز تفرجگاهی، ایجاد شادابی و تفریح شهروندان، ترویج فرهنگ زندگی سالم و آشتی مردم با طبیعت، جبران بخشی از کمبود سرانه تفرجگاهی و ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی از اهداف کلان این پروژه است.

از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به بزرگ‌ترین سیاه‌چادر یکپارچه ایران، عطاری، حکیم خانه، شربت خانه، رستوران سنتی با ۳۳ حجره، نمایشگاه و فروشگاه عرضه گیاهان دارویی، تالار گلخانه‌ای با گونه‌های استوایی ویژه، استفاده از مصالح سنتی و قدیمی نظیر کاه، گل و چوب، غرفه ارائه خدمات مهندسی فضای سبز، فضای نقالی و تعزیه‌خوانی، کلکسیون گیاهان دارویی با بیش از ۱۵۰ گونه گیاهان دارویی و غرفه صنایع‌دستی اشاره کرد.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.