فعالیت ۴ جبهه کاری در پروژه حفاری قطعه پایانی خط نخست مترو قم

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح از فعالیت چهار جبهه کاری در میدان بقیه‌الله، مسجد مقدس جمکران و میانه راه برای تکمیل حفاری بخش پایانی خط نخست متروی قم خبر داد و گفت: بودجه این پروژه با کاهش و صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی به مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۴ جبهه کاری در پروژه حفاری قطعه پایانی خط نخست مترو قم
شناسه : 86039 | انتشار : 31 خرداد 1403 - 19:37   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، صادق طریق ازلی در مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی بخش پایانی تونل مترو قم، اظهار کرد: قطعه انتهایی پروژه خط A متروی قم به طول ۱۸۰۰ متر از میدان بقیه‌الله تا مسجد مقدس جمکران است.

وی با بیان اینکه قطعه انتهایی خط مترو قم به‌صورت دستی و سنتی حفاری می‌شود، افزود: سرباره ما از روی سقف تونل بین ۱۰ تا ۱۲ متر متغیر است.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح، مدت‌زمان اجرای پروژه حفاری را ۲۴ ماه دانست و تصریح کرد: سطح مقطع این تونل در نهایت اجرا پروژه حفاری ۷۱ مترمربع خواهد بود.

وی از فعالیت ۴ جبهه کار در طول مسیر خبر داد و یادآور شد: چهار جبهه کار در میدان بقیه‌الله، مسجد مقدس جمکران و میانه راه فعالیت خواهند کرد.

طریق ازلی با تأکید بر اینکه این پروژه یک نمادی از حمل‌ونقل همگانی انبوه بر خواهد بود و قرار است تا خط مترو قم را به مسجد مقدس جمکران وصل کند، خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل در آموز زائرین و تکریم شهروندان از این پروژه در تلاشیم تا در مدت ۲۴ ماه شاهد افتتاح ایستگاه پایانی پروژه باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح، از کاهش و صرفه‌جویی ۷۰ میلیارد تومانی از هزینه‌های پروژه مترو خبر داد و اذعان کرد: هزینه اجرای این پروژه با صرفه‌جویی و کاهش ۷۰ میلیارد تومان از کل هزینه‌ها،۵۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.