صدور سالانه ۹۳۰ گواهینامه «عدم خلاف مدیریت پسماند»

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: حدود ۹۳۰ گواهینامه «عدم خلاف مدیریت پسماند» در پروژه‌های عمده در طول هر سال در شهر قم صادر می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور سالانه ۹۳۰ گواهینامه «عدم خلاف مدیریت پسماند»
شناسه : 85894 | انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: روزانه ۵۵۰ هزار تن پسماند عمرانی در قم تولید می‌شود که حاصل پروژه‌های عمده عمرانی شهر ازجمله عملیات بهسازی و تعمیرات واحد‌های مسکونی و تجاری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: حدود ۹۳۰ گواهینامه «عدم خلاف مدیریت پسماند» در پروژه‌های عمده در طول هر سال در شهر قم صادر می‌شود، هر پروژه عمرانی بر اساس قانون باید گواهینامه «عدم خلاف مدیریت پسماند» را اخذ کند.

وی اضافه کرد: برای پسماندهای جز عمرانی باکس‌های جمع‌آوری زباله در نظر گرفته شده که شهروندان با تماس ۱۳۷ می‌توانند درخواست این باکس‌ها را داشته باشند.

میرابراهیمی ادامه داد: قم نخستین شهر بود که در مدیریت پسماند ساختمانی سازوکاری دقیق را تعریف و اجرا کرد که مورد استقبال قرار گرفت و در کل کشور اجرا شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: در همه مناطق مأمورین نظارت و اخطار آموزش دیدند که اگر پروژه ساختمانی را مشاهده کردند که در حال ساخت‌وساز و یا نوسازی است به این پروژه مراجعه کرده و آموزش لازم را در خصوص نوع دپوی پسماند عمرانی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تقریباً همه افرادی که در شهر قم اقدام به ساخت‌وساز و نوسازی ساختمان می‌کنند با مجموعه پسماند همکاری کرده و برای تخلیه پسماند باقیمانده از ساختمان‌های نوسازی شده باکس پسماند تهیه می‌کنند، گفت: برخی از شهروندان هم که موفق به تهیه باکس پسماند نمی‌شوند این پسماند باقیمانده را در گونی‌هایی به‌درستی بسته‌بندی می‌کنند تا توسط ماشین‌های مخصوص جمع‌آوری پسماند عمرانی جمع‌آوری‌شده و در سایت‌های موردنظر تخلیه شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار داشت: اکنون تقاضا برای باکس نخاله‌های ساختمانی افزایش پیدا کرده و مردم به این فرهنگ رسیدند که این نخاله‌ها باید به‌صورت اصولی دپو شوند و این مسئله روبه‌افزایش است ۳۰ درصد هزینه این باکس‌ها توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم پرداخت می‌شود.

نوشته های مشابه
مرحله پایانی قرعه‌کشی خوش حسابان پرداخت عوارض شهرداری قم برگزار می‌شود
انجام طرح مطالعاتی محلات هدف بازآفرینی مناطق ۵ و ۷ قم
برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت در ۸ بوستان قم
اجرای طرح مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح پردیسان قم
نشاط اجتماعی و خانواده اولویت شورای شهر قم است
حمایت و تسهیلگری دیوان محاسبات در اجرای پروژه متروی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.