آغاز پروژه احداث پله اضطراری شماره ۴ تونل غدیر قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم از شروع پروژه احداث پله اضطراری شماره ۴ تونل غدیر با هدف افزایش سطح ایمنی این تونل خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز پروژه احداث پله اضطراری شماره ۴ تونل غدیر قم
شناسه : 85843 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اظهار داشت: در طول چند دهه گذشته، حوادث متعدد و شدیدی مانند زلزله، باران های سیل‌آسا، برف و شرایط سرمای شدید به تهدید ایمنی و حالت ارتجاعی زیرساخت‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل تبدیل‌شده‌اند و حوادث ثانویه مانند آتش‌سوزی، قطع برق، انفجار لوله‌های آب و فروریختن ساختمان و تونل‌ها چالش‌های بزرگی در برابر آمادگی اضطراری در حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها است که در راستای مواجهه با این تهدیدات، یکی از پاسخ‌های اضطراری مهم تخلیه جمعیت پیاده با خیال راحت و کارآمد است.

وی با بیان اینکه با توجه به گسترش ساخت انواع تونل‌های زیرزمینی مانند تونل‌های داخل شهری و همچنین وقوع حوادث مرگبار در تونل‌ها، بحث ایمنی در تونل‌ها بیش‌ازپیش اهمیت یافته است، افزود: در چند سال اخیر موضوع آتش‌سوزی در تونل‌های شهری به یک نگرانی مهم تبدیل‌شده است که ایمنی در برابر آتش‌سوزی و محبوس شدن افراد در حال حاضر یکی از عناصر مهم در طراحی تونل‌ها است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: ضوابط و قوانین پله فرار تضمین‌کننده امنیت و اجرای صحیح آن، کار بسیار مهمی است و عنوان داشتن ساخت پله فرار مانند کشیدن یک نقاشی بزرگ و ظریف است.

وی با اشاره به مصوبات مدیریت بحران استان نسبت به‌ضرورت احداث پله فرار در تونل‌های شهری که یکی از ضروری‌ترین مسیرها را برای کسانی است که در طبقات زیرین محبوس شده است، گفت: مهم‌ترین نکته در زمان تخلیه و خروج اضطراری مردم این بوده که تخلیه و خروج مردم باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین روش انجام پذیرد تا کسی در حین خروج و یا به خاطر ازدحام، صدمه نبیند.

علی‌اکبری اضافه کرد: در این راستا شروع عملیات اجرایی پله فرار شماره ۴ تونل غدیر با قرارداد ۳۲ میلیارد ریالی جهت ایمنی تونل در سوانح احتمالی شروع‌شده است.

وی مطرح کرد: این پروژه در ۴۵ متری عمار یاسر پاساژ زمزم جنب آب‌انبار شاد قلی خان و سازه‌ای بتنی اجرایی می‌شود که دسترسی افراد در سوانح به خارج از تونل را ممکن می‌سازد که می‌تواند تأثیر به سزایی در امدادرسانی داشته باشد

نوشته های مشابه
شب شعر غدیر در کهک و جعفرآباد برگزار می‌شود
مرحله پایانی قرعه‌کشی خوش حسابان پرداخت عوارض شهرداری قم برگزار می‌شود
انجام طرح مطالعاتی محلات هدف بازآفرینی مناطق ۵ و ۷ قم
برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت در ۸ بوستان قم
اجرای طرح مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح پردیسان قم
نشاط اجتماعی و خانواده اولویت شورای شهر قم است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.