انتقاد فرمانده پلیس قم از وضعیت گورستان‌های شهر

فرمانده انتظامی قم با اشاره به اینکه توجه بیشتر در بهسازی اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و ساماندهی قبرستان‌های داخل شهر بسیار مهم است، گفت: بعضی گورستان‌های داخل شهر قم دخمه‌گاه و جایی برای تجمع معتادان و مجرمین تبدیل‌شده‌اند که این موضوع نیاز به ساماندهی جدی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد فرمانده پلیس قم از وضعیت گورستان‌های شهر
شناسه : 85829 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سردار محمدرضا میرحیدری در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد اظهار کرد: شهر قم به‌عنوان ام القرای جهان تشیع نیاز به رقم زدن شرایطی در فراخور جایگاه این شهر دارد.

وی افزود: با وجود تمام خدماتی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود در سطح شهر قم معضلاتی وجود دارد که سبب می‌شود پلیس شرمنده مردم عزیز باشد. می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که سهم عظیمی از این معضلات مرتفع شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر قم گفت: نیازمند این هستیم که دروازه‌های ورودی این شهر مقدس دارای ایست و بازرسی برای ایجاد تسلط لازم در کنترل ورود و خروج افراد را داشته باشیم تا مجرمین نتوانند به‌سادگی وارد شهر شوند.

میرحیدری ادامه داد: این ایستگاه‌های ایست و بازرسی در درازمدت نیازمند سازه‌هایی است که در شرایط جوی مختلف امکان خدمت را فراهم کند.

وی افزود: مدیریت شهری به سهم خودش باید در این زمینه ورود کرده و با نمایندگان مجلس در این زمینه مذاکره کنند تا زیرساخت‌های این کار فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه ورود معتادین متجاهر از شهرهای اطراف به شهر قم ازجمله چالش‌های انتظامی استان است، گفت: در این زمینه با همکاری مدیریت شهری اقدامات خوبی انجام‌شده است.

میرحیدری تصریح کرد: در حوزه ترافیک انسجام خوبی میان شهرداران مناطق و پلیس راهور وجود دارد اما ظرفیت‌هایی که در اختیار پلیس قرار دارد پاسخگوی شرایط فعلی نیست.

وی گفت: پلیس راهور قم از لحاظ تجهیزات مانند ناوگان خودرویی و موتوری نیاز به تقویت دارد و غیراستاندارد بودن برخی معابر و میادین سبب کاهش کارایی در این حوزه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به بهبود وضعیت تصادفات درون‌شهری در شهر قم خاطرنشان کرد: استاندارد کردن چهارراه‌های شهر سبب می‌شود به‌هم‌ریختگی در رفت‌وآمد مردم نداشته باشیم و بهسازی محیطی و کاهش تصادفات صورت پذیرد.

سردار میرحیدری با بیان اینکه از شهردار بسیار تشکر می‌کنیم و زحمات مدیریت شهری نسبت به گذشته در شهر مشهود و محسوس است، ادامه داد: توجه خوبی برای افزایش فضای سبز شهری شده است اما این پارک‌هایی که ایجادشده باید نسبت به مدیریت و امنیت آن حساس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تعیین صلاحیت در واگذاری کاربری‌های بوستان‌ها و مشورت با پلیس در این زمینه بسیار مهم است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه توجه بیشتر در بهسازی اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و ساماندهی قبرستان‌های داخل شهر بسیار مهم است اظهار کرد: بعضی گورستان‌های داخل شهر قم دخمه‌گاه و جایی برای تجمع معتادان و مجرمین تبدیل‌شده‌اند که این موضوع نیاز به ساماندهی جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه پایش تصویری معابر اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران باید تقویت شود گفت: استان قم در سال گذشته رتبه دوم در کنترل و کاهش سرقت را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه
شب شعر غدیر در کهک و جعفرآباد برگزار می‌شود
مرحله پایانی قرعه‌کشی خوش حسابان پرداخت عوارض شهرداری قم برگزار می‌شود
انجام طرح مطالعاتی محلات هدف بازآفرینی مناطق ۵ و ۷ قم
برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت در ۸ بوستان قم
اجرای طرح مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح پردیسان قم
نشاط اجتماعی و خانواده اولویت شورای شهر قم است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.