پیشرفت ۸۰ درصدی اسکلت پارکینگ بازار کهنه قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه احداث اسکلت پارکینگ جنب بازار کهنه شهر قم در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۸۰ درصدی اسکلت پارکینگ بازار کهنه قم
شناسه : 85816 | انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اجرای پروژه‌های پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر قم، اظهار کرد: پروژه احداث اسکلت پارکینگ جنب بازار کهنه واقع در خیابان شهید طالقانی از جمله پروژه‌های مهم هسته مرکزی شهر قم در حیطه پارکینگ است.

وی افزود: قرارداد ساخت اسکلت این پارکینگ با مبلغی بالغ‌بر ۴۵ میلیارد تومان منعقد شده که احداث اسکلت در مجموع ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به احداث این پروژه زمین به عرصه ۳۸۰۰ مترمربع خاطرنشان کرد: این پروژه در سه طبقه منفی یک، منفی دو و همکف طراحی شده است.

حلوایی‌زاده تصریح کرد: کاربری طبقات منفی یک و دو پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه است و برای طبقه همکف با هماهنگی شورای اسلامی شهر قم کاربری تجاری، خدماتی و فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طبقه همکف این پروژه در دست طراحی است، اضافه کرد: طرح همکف این ساختمان پس از تصویب در شورای شهر قم و تأیید اداره کل میراث فرهنگی به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ستون‌های طبقه همکف این پارکینگ احداث شده است، گفت: ۴۷۵ تن میلگرد مصرفی در این پروژه است و تا امروز برای این ساختمان ۴۵۲۰ متر مکعب بتن‌ریزی داشتیم.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه پس از تأیید و تصویب طرح نازک‌کاری پروژه آغاز خواهد شد، تاکید کرد: طراحی به گونه‌ای رقم خواهد خورد که این پروژه اتحادی با بازار کهنه، سرای ملاحسین و بدنه خیابان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف طراحی این پروژه ایجاد یک فضای شهری و محلی با کیفیت در این محور مهم شهری است، خاطرنشان کرد: طبقه همکف این ساختمان می‌تواند در امور فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه
فاز دوم خط نخست مترو قم تا ۱۴۰۶ تکمیل می‌شود
رسیدگی به تخلفات ۱۰ هزار و ۷۹۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ قم
مجتمع آب‌درمانی قم تا پایان امسال افتتاح می‌شود
ضرورت پیگیری احداث شهرک بازیافت در قم
تلاش برای تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی در قم
پیش‌بینی بودجه ۲۰ میلیاردی برای احداث مجتمع بازیافت پسماند در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.