۷ خیابان اصلی قم بازطراحی می‌شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان اینکه هفت خیابان و بلوار اصلی در شهر قم به‌منظور اصلاح گره‌های ترافیکی، بهبود وضعیت عبور عابر پیاده و بهبود وضعیت منظر شهر بازطراحی می‌شود، گفت: خیابان‌های شهید صدوقی، امام خمینی(ره)، انقلاب، شهید کلهری و شهیدان فاطمی از جمله این محورها هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷ خیابان اصلی قم بازطراحی می‌شود
شناسه : 85745 | انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، لیلی نیک خلق احمدی اظهار کرد: هفت خیابان اصلی شهر قم با هدف شناسایی و بهبود وضعیت گره‌های ترافیکی، بهبود وضعیت دسترسی‌های عابر پیاده، اجرای مبلمان شهری زیبا و متناسب و بهبود وضعیت فضای سبز و منظر شهری بازطراحی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محورهای صدوقی، امام خمینی (ره)، انقلاب، شهید کلهری و شهیدان فاطمی ازجمله این محورها هستند، افزود: رفع گره‌های ترافیکی و عبور ایمن عرضی عابر پیاده ازجمله مسائلی است که در تمام این محورها پیگیری می‌شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم اضافه کرد: متناسب با هر خیابان و شرایط تاریخی و فرهنگی آن، مبلمان شهری در آن طراحی می‌شود.

نیک خلق احمدی با اشاره به طراحی باغچه‌ها و فضای سبز در این خیابان‌ها، خاطرنشان کرد: در این طرح‌ها تابلوهای راهنمایی و اطلاع‌رسانی و کیوسک تلفن نیز جانمایی می‌شود.

وی با اشاره به تهیه این طرح برای بلوار آیت‌الله صدوقی ادامه داد: گزینه‌های مختلف توسط مشاور تهیه و بررسی شد که در نهایت گزینه برتر انتخاب‌شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم تأکید کرد: در این گزینه تقاطع خیابان اخلاقی با بلوار آیت‌الله صدوقی باز می‌شود تا بار ترافیکی بلوار صدوقی را وارد محور عمار یاسر کند و بار ترافیکی بلوار امین کاهش پیدا کند.

نیک خلق احمدی ادامه داد: طبق این طرح دوربرگردان مقابل ورزشگاه حیدریان و خیابان جهان‌بینی بسته خواهد شد، چراکه تقاطع همسطح اخلاقی ایجاد می‌شود، همچنین خیابان‌های مهدیه و بوعلی برای رفت‌وبرگشت یک‌طرفه خواهد شد.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.