آغاز طرح «استحکام‌بخشی محلات» قم در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از آغاز طرح «استحکام‌بخشی محلات» قم در سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز طرح «استحکام‌بخشی محلات» قم در سال ۱۴۰۳
شناسه : 85583 | انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری در بافت فرسوده شهر قم در حال ایجاد است اظهار کرد: برنامه‌های دفاتر تسهیلگری در سطح شهر قم دوره‌های ۵ ساله بازبینی دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت بوستان، مدرسه یا درمانگاه به‌تنهایی سبب بازآفرینی یک محله نمی‎‌شود افزود: شهر یک موجود زنده است و بدون نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های اجتماعی نمی‌توانیم بازآفرینی محلات را به‌خوبی پیش ببریم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: در کار برای بافت فرسوده و تاریخی باید از نظارت اجتماعی در تأمین امنیت محلات با استفاده از ظرفیت مساجد بهره گرفت و بازارچه‌های محلی را برای تقویت بنیه اقتصادی مردم ایجاد کرد.

خاکی ادامه داد: فرسودگی در بافت به علل مختلفی رخ می‌دهد، گاهی خدمات در یک محله کم است که موجب می‌شود انگیزه وجود نداشته باشد و گاهی انگیزه هست اما آن‌قدر شدت فقر زیاد بوده که منابع مالی برای نوسازی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های استحکام‌بخشی محلات از سال جاری و سال آینده آغاز می‌شود، گفت: اگر می‌گوئیم شهر موجودی زنده است، این زنده‌بودن را از اهالی می‌گیرد و اگر اهالی حس زنده‌بودن به محله خود را پیدا کنند آن محله خود به خود زنده می‌شود و حتی اگر در ظاهر از امکانات زیادی بهره‌مند نباشد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س)، هرچه محلات بومی‌تر و دست‌نخورده‌تر باشد بازآفرینی راحت‌تر انجام می‌شود و مساله‌یابی سریع‌تر پیش می‌رود و هرچه محلات مهاجرپذیرتر شوند کمتر این اتفاق می‌افتد.

خاکی تأکید کرد: تسهیلگری باید در باور مدیریت شهری ثبت شود، و تجربه‌های ناموفق نباید مانع از دیدگاه مثبت به این حرکت باشد.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.