تلاش مدیریت شهری برای ارتقای شور و نشاط اجتماعی

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: مجموعه مدیریت شهری با ایجاد مجموعه‌های ورزشی، بهبود سیما، منظر، اجرای المان‌های شهری، دیوارنگاره‌ها، نظافت و پاکیزگی شهر و افزایش سرانه فضای سبز سعی در ارتقای شور و نشاط اجتماعی شهروندان دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش مدیریت شهری برای ارتقای شور و نشاط اجتماعی
شناسه : 85567 | انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست شهربازی سرزمین شادی بوستان فدک اظهار کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، برنامه‌های مهمی در حوزه بهبود سیما، منظر و فضای سبز شهری در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گفته وی، اجرای پروژه‌های متنوع نورپردازی در سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران، اجرای المان‌ها شهری، دیواره نگاره‌ها و نقاشی‌های دیواری ازجمله موضوعاتی بوده که در مناطق هشتگانه در حال اجراست.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در کنار مباحث نورپردازی و بهبود سیما و منظر شهری مباحث سلسله جشن‌های مناسبتی است که در ایام مختلف سال برگزار می‌شود، همچون سلسله جشن‌ها در ایام نیمه شعبان با موضوع مهدویت، دهه کرامت و ایام نوروز که سالیانه با محوریت مناطق هشتگانه، سازمان‌های فرهنگی و ورزشی و سازمان سیما،منظر و با همکاری برخی ادارات به‌صورت مناسبتی اجرایی می‌شود و نقش مؤثری در ایجاد شور و نشاط اجتماعی، رضایت شهروندان و زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(ع) داشته و در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوعات مربوط به نظم و انضباط شهری، نظافت و پاکیزگی شهر قم از دیگر موضوعات موردتوجه مجموعه مدیریت شهری است، مطرح کرد: به همین منظور روزانه هزار و ۵۰۰ پاکبان با بکار گیری ماشین‌آلات مکانیزه شهری در سطح مناطق هشتگانه فعالیت می‌کنند.

اصفهانیان‌مقدم ابراز کرد: در بین کلان‌شهرهای کشور شهر قم به‌عنوان یکی از شهرهای نظیف، پاکیزه و تمیز شناخته‌شده و همین پاکیزگی در افزایش شادی و نشاط و روحیه شهروندان و زائرین مؤثر بوده است.

وی در خصوص مجموعه سایت‌ها و مجتمع‌های فرهنگی ورزشی تصریح کرد: وجود هفت مجتمع فرهنگی و ورزشی در هفت منطقه شهری در اختیار پیمانکاران واجد شرایط قرار گرفته تا خدمات بسیار خوبی در موضوعات فرهنگی اجتماعی و ورزشی و حتی آموزشی برای شهروندان و فرزندانشان داشته باشد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از تأثیر مجموعه‌های ورزشی در افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت جسمی، روحی و روانی خبر داد و گفت: افرایش مجموعه‌های ورزشی روباز در بوستان‌های سطح شهر از تاکیدات مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: با تلاش مجموعه مدیریت شهری سرانه فضای سبز از ۱۳ مترمربع به بیش از ۲۰ مترمربع ارتقا پیدا کرد و اکنون به دنبال این هستیم تا سرانه فضای سبز را به ۲۵ مترمربع برسانیم، خصوصاً در مناطقی چون منطقه هشت که بافت متراکمی دارد و شهروندان در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و ایجاد بوستان‌ها و افزایش سرانه فضای سبز نقش تأثیرگذاری در ارتقای شور نشاط شهروندان دارد.

اصفهانیان‌مقدم یادآور شد: کنترل آلودگی هوا، مقابله با ریز گرد ها و مجموع اقدامات زیست‌محیطی و اقدامات شهری نیز نقش بسیاری در ارتقای سطح شور و نشاط و روحی شهروندان و زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(ع) دارد.

وی در پایان اضافه کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم در طول ایام‌های مختلف سال با اجرای برنامه‌هایی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری برخی دستگاه‌ها اجرایی، همچون مسابقات دومیدانی، دوچرخه‌سواری و اجرای برنامه‌های متنوعی ازجمله نورافشانی در مناسبت‎ها با محوریت مناطق هشتگانه، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم سعی در ارتقای شور و نشاط اجتماعی شهروندان را داشته است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.