تلاش مدیریت شهری برای ارتقای شور و نشاط اجتماعی

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: مجموعه مدیریت شهری با ایجاد مجموعه‌های ورزشی، بهبود سیما، منظر، اجرای المان‌های شهری، دیوارنگاره‌ها، نظافت و پاکیزگی شهر و افزایش سرانه فضای سبز سعی در ارتقای شور و نشاط اجتماعی شهروندان دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش مدیریت شهری برای ارتقای شور و نشاط اجتماعی
شناسه : 85567 | انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست شهربازی سرزمین شادی بوستان فدک اظهار کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، برنامه‌های مهمی در حوزه بهبود سیما، منظر و فضای سبز شهری در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گفته وی، اجرای پروژه‌های متنوع نورپردازی در سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران، اجرای المان‌ها شهری، دیواره نگاره‌ها و نقاشی‌های دیواری ازجمله موضوعاتی بوده که در مناطق هشتگانه در حال اجراست.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در کنار مباحث نورپردازی و بهبود سیما و منظر شهری مباحث سلسله جشن‌های مناسبتی است که در ایام مختلف سال برگزار می‌شود، همچون سلسله جشن‌ها در ایام نیمه شعبان با موضوع مهدویت، دهه کرامت و ایام نوروز که سالیانه با محوریت مناطق هشتگانه، سازمان‌های فرهنگی و ورزشی و سازمان سیما،منظر و با همکاری برخی ادارات به‌صورت مناسبتی اجرایی می‌شود و نقش مؤثری در ایجاد شور و نشاط اجتماعی، رضایت شهروندان و زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(ع) داشته و در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوعات مربوط به نظم و انضباط شهری، نظافت و پاکیزگی شهر قم از دیگر موضوعات موردتوجه مجموعه مدیریت شهری است، مطرح کرد: به همین منظور روزانه هزار و ۵۰۰ پاکبان با بکار گیری ماشین‌آلات مکانیزه شهری در سطح مناطق هشتگانه فعالیت می‌کنند.

اصفهانیان‌مقدم ابراز کرد: در بین کلان‌شهرهای کشور شهر قم به‌عنوان یکی از شهرهای نظیف، پاکیزه و تمیز شناخته‌شده و همین پاکیزگی در افزایش شادی و نشاط و روحیه شهروندان و زائرین مؤثر بوده است.

وی در خصوص مجموعه سایت‌ها و مجتمع‌های فرهنگی ورزشی تصریح کرد: وجود هفت مجتمع فرهنگی و ورزشی در هفت منطقه شهری در اختیار پیمانکاران واجد شرایط قرار گرفته تا خدمات بسیار خوبی در موضوعات فرهنگی اجتماعی و ورزشی و حتی آموزشی برای شهروندان و فرزندانشان داشته باشد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از تأثیر مجموعه‌های ورزشی در افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت جسمی، روحی و روانی خبر داد و گفت: افرایش مجموعه‌های ورزشی روباز در بوستان‌های سطح شهر از تاکیدات مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: با تلاش مجموعه مدیریت شهری سرانه فضای سبز از ۱۳ مترمربع به بیش از ۲۰ مترمربع ارتقا پیدا کرد و اکنون به دنبال این هستیم تا سرانه فضای سبز را به ۲۵ مترمربع برسانیم، خصوصاً در مناطقی چون منطقه هشت که بافت متراکمی دارد و شهروندان در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و ایجاد بوستان‌ها و افزایش سرانه فضای سبز نقش تأثیرگذاری در ارتقای شور نشاط شهروندان دارد.

اصفهانیان‌مقدم یادآور شد: کنترل آلودگی هوا، مقابله با ریز گرد ها و مجموع اقدامات زیست‌محیطی و اقدامات شهری نیز نقش بسیاری در ارتقای سطح شور و نشاط و روحی شهروندان و زائرین حرم کریمه اهل‌بیت(ع) دارد.

وی در پایان اضافه کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم در طول ایام‌های مختلف سال با اجرای برنامه‌هایی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری برخی دستگاه‌ها اجرایی، همچون مسابقات دومیدانی، دوچرخه‌سواری و اجرای برنامه‌های متنوعی ازجمله نورافشانی در مناسبت‎ها با محوریت مناطق هشتگانه، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم سعی در ارتقای شور و نشاط اجتماعی شهروندان را داشته است.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.