آغاز نصب درختان خورشیدی در بوستان‌های قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: نخستین درخت خورشیدی با هدف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بوستان ارکیده نصب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز نصب درختان خورشیدی در بوستان‌های قم
شناسه : 85562 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان اظهار داشت: به‌زودی نخستین درخت خورشیدی با ظرفیت تولید سه کیلووات ساعت در بوستان ارکیده نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم افزود: در قم به دنبال نصب و راه‌اندازی ۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی، با طراحی و نصب سازه درخت خورشیدی علاوه بر تولید برق، فرهنگ‌سازی استفاده انرژی‌های تجدید پذیر را در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گفته وی، برق تولیدی از این درخت می‌تواند همزمان به شبکه برق شهری متصل و یا به‌عنوان ایستگاه شارژ تلفن همراه و لپ تاب مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

جوادیان با تأکید بر اینکه طراحی این درخت به‌صورتی انجام‌گرفته که بتوان به‌عنوان پاتوق شهری از آن استفاده کرد، ادامه داد: به‌صورتی که پایین درخت به‌صورت کامل نیمکت و شارژرهای تلفن همراه و لپ تاب نصب می‌شود و شهروندان هم از فضای ایجادشده در بوستان و سایه ایجادشده درخت استفاده نمایند و هم اینکه پاتوق شهری برای مباحث گفت‌وگوی آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح سایبان‌های خورشیدی در کشور اجراشده اما به دلیل اینکه این طرح از سوی سازمان سیما و منظر شهرداری اجرا می‌شود به زیبایی آن در قم بهاداده شده و به‌صورت درختی اجراشده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه نورپردازی سازه را مدنظر قرار دادیم تا جلوه بصری برای شهروندان داشته باشد، گفت: این درخت هم به‌عنوان المان نوری در شب مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم فضای سبز را داشته باشد.

وی ابراز کرد: در این درخت پنل های خورشیدی به‌عنوان برگ قرار می‌گیرد و ایجاد سایه می‌کند و به دلیل اینکه انرژی آن خورشیدی بوده هیچ اشعه آسیب‌رسانی به افرادی که در سایه آن هستند وارد نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: اگر شهروندان از این طرح رضایت داشته باشند درخت خورشیدی در بوستان‌های دیگر هم نصب خواهد شد.

نوشته های مشابه
فاز ۵ عمار یاسر قم افتتاح شد
قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از تحول چشمگیر در قم
دو مسیر دسترسی تونل غدیر احداث می‌شود
آمادگی شهرداری برای بهسازی قبرستان نو و وادی‌السلام/ اوقاف همکاری کند
پروژه زیرگذر شهید کبیری به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود
ساختمان شورای شهر قم افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.