مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: ۴۰ درصد تخفیف خوش‌حسابی با پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۳ ویژه تولیدکنندگان پسماند واحدهای غیرمسکونی ارائه می‌شود.

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض بهای خدمات پسماند اظهار داشت: بر اساس ماده ۸ قانون مدیریت پسماند، کلیه تولیدکنندگان پسماند می‌بایست نسبت به پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند خود بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند در تمامی مراحل شامل تولید، جمع‌آوری، انتقال، پردازش و دفن نیاز به مدیریت ویژه و خاص دارد، ادامه داد: نقش مشارکت شهروندان در مدیریت بهینه پسماندها و ارتباط آن با نحوه و میزان تولید پسماند، تفکیک از مبدأ، رعایت نظافت شهری و … مهم و مؤثر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه تخفیفاتی ویژه برای شهروندانی که در این طرح ویژه واحدهای غیرمسکونی مشارکت کنند، در نظر گرفته‌شده است، گفت: تخفیفات ویژه پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند در سه‌ماهه ابتدای سال جاری۴۰ درصد، در سه ماه دوم سال ۲۵ درصد و سه ماه سوم ۱۵ درصد در نظر گرفته‌شده است.

میرابراهیمی با اشاره به تخفیف ویژه برای مشارکت‌کنندگان در طرح تفکیک پسماند از مبدأ، خاطرنشان کرد : یک تا ۳۰ درصد تخفیف به‌علاوه موارد یاد شده ویژه شهروندانی بوده که اقدام به جداسازی پسماندهای خشک و تحویل آن به غرفه‌ها و خودروهای مخصوص جمع‌آوری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان با پرداخت به‌موقع بهای خدمات ما را در داشتن شهری پاکیزه و عاری از هرگونه آلودگی با مدیریت بهینه پسماند یاری نمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: همچنین تعداد ۵۰۰۰ پیامک جهت اطلاع‌رسانی واحد غیرمسکونی در خصوص تخفیفات سه ماه ابتدایی سال ارسال‌شده است