عوارض ترافیکی ساخت‌وسازهای شهری قم ارزیابی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هر ساخت‌وسازی در شهر قم انجام می‌شود، باید از لحاظ عوارض ترافیکی و تقاضای سفر بررسی‌شده و امکانات مورد نیاز برای آن فراهم شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عوارض ترافیکی ساخت‌وسازهای شهری قم ارزیابی می‌شود
شناسه : 85510 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به معضلات ترافیکی شهر قم اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در سال گذشته و جاری پیگیری شد، مطالعات کنترل عوارض ترافیکی ساخت‌وساز شهری بود.

وی با بیان اینکه هر ساخت‌وسازی در شهر باید ازنظر ترافیکی عارضه‌سنجی شده و بر اساس عوارض احتمالی درباره آن تصمیم‌گیری شود، افزود: این کار نیاز به یک ممیزی کاربری‌ها در سطح شهر دارد تا بدانیم یک درمانگاه، یک رستوران یا یک مرکز تجاری با مشخصات خاص، چه میزان تقاضای سفر داشته و چه اندازه به تأمین پارکینگ نیاز دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این مطالعات کاربری‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، تفریحی، خدماتی و … از حیث تقاضای سفر بررسی و تحلیل شدند و آماربرداری انجام شد.

وی ادامه داد: هدف معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم این است که هر کاربری بر مبنای تقاضای سفری که دارد پارکینگ و عوارض ترافیکی خود را تأمین و کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم در این مسئله تمام بار را به عهده متقاضی نمی‌گذارد گفت: ما هم در عرصه ایجاد زیرساخت‌ها فعالیت و برنامه‌ریزی داریم اما حداقل میزان تقاضای سفر و پارکینگ باید در همان ملک یا املاک مجاور تأمین شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای شهروندی باشیم.

نوشته های مشابه
فاز ۵ عمار یاسر قم افتتاح شد
قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از تحول چشمگیر در قم
دو مسیر دسترسی تونل غدیر احداث می‌شود
آمادگی شهرداری برای بهسازی قبرستان نو و وادی‌السلام/ اوقاف همکاری کند
پروژه زیرگذر شهید کبیری به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود
ساختمان شورای شهر قم افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.