بازداشت دزد مادربزرگ‌ها در قم

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری سارق سابقه‌دار به اتهام سرقت از زنان سال‌خورده از طریق فریب آنان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازداشت دزد مادربزرگ‌ها در قم
شناسه : 85508 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری سارق سابقه‌دار به اتهام سرقت از زنان سال‌خورده از طریق فریب آنان خبر داد و گفت: این متهم با انتخاب خانم‌هایی که اغلب مسن بودند و ترفند پرسیدن آدرس مسجد و انجام امور خیریه و خداپسندانه و جلب اعتماد شان طلاجات آنها را دریافت و با صحنه‌سازی اقدام به سرقت می‌کرد.

وی با بیان اینکه در پی شکایت تعدادی از بانوان مبنی بر سرقت زیور آلات به بهانه امور خیریه پرونده در شعبه ۲۲ دادیاری دادسرای قم تشکیل شد، گفت: با صدور دستورات قضایی و اقدامات فنی پلیس آگاهی استان متهم غیربومی بازداشت و از او چند قطعه طلا کشف و ضبط شد.

این مقام قضایی در خصوص نحوه این سرقت بیان داشت: متهم با تردد با خودروی خود در محله‌های مختلف قم و زیر نظر گرفتن سوژه‌ها و با پرسش از آدرس مسجد و وضعیت مستمندان محل، شروع به صحبت و جلب اعتماد خانم‌های سال‌خورده می‌کرد و به بهانه مشاهده و بررسی طلای آنان و خرید طلای مشابه برای همسر خود، انگشتر و دستبند خانم‌ها را از آنان دریافت و پس از داستان‌پردازی واهی در مورد کمک به امور خیریه در محله مسکونی آنها، طلای دریافت شده را در فرصت مناسب سرقت و متواری می‌شد.

دادستان قم با اشاره به اینکه متهم طلا‌های مسروقه را به قیمت ناچیزی به افراد معتاد یا مال‌خر فروخته است، افزود: این متهم دارای ۹۵ شاکی با روش سرقت مشابه در پرونده پیشین خود در یکی از استان‌های همجوار بوده است که در پرونده سرقت قبلی خود توانسته بود رضایت شاکیان را با رد مال اخذ کند.

غریب با هشدار به شهروندان مبنی بر پرهیز از اعتماد به افراد غریبه و سودجو تصریح کرد: مالباختگانی که به همین روش از ایشان کلاهبرداری و سرقت شده است می‌توانند برای طرح شکایت به دفاتر خدمات قضایی و یا پلیس آگاهی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
فاز ۵ عمار یاسر قم افتتاح شد
قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از تحول چشمگیر در قم
دو مسیر دسترسی تونل غدیر احداث می‌شود
آمادگی شهرداری برای بهسازی قبرستان نو و وادی‌السلام/ اوقاف همکاری کند
پروژه زیرگذر شهید کبیری به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود
ساختمان شورای شهر قم افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.