سهم قم از عوارض آلایندگی، سوخت و جرائم رانندگی پرداخت شود

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر پیگیری پرداخت سهم قم از عوارض آلایندگی و سوخت و همچنین جرائم رانندگی گفت: متأسفانه فاصله رتبه قم در پرداخت مالیات و دریافت منابع دولتی زیاد بوده و باید برای تأمین زیرساخت‌های شهر این فاصله کم شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم قم از عوارض آلایندگی، سوخت و جرائم رانندگی پرداخت شود
شناسه : 85492 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید اخوان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی به‌درستی برای مردم تبیین نشده است.

وی ضمن تشکر از اقدامات انجام‌شده در اختصاص سهم استان قم از ارزش‌افزوده گفت: متأسفانه بخش مهمی از سهم قم از ارزش‌افزوده به تهران اختصاص داده می‌شد که در سال گذشته بخشی از این عدد به استان بازگردانده شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بسیاری از استان‌های کشور باوجود جمعیت کمتر از قم ۳۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها از ارزش‌افزوده تأمین می‌شود، درصورتی‌که در قم این عدد ۱۰ درصد است.

وی تأکید کرد: در صورت اختصاص ارزش‌افزوده به شهر قم بسیاری از زیرساخت‌ها در قم تأمین‌شده و بخشی از کمبودهای شهر قم جبران می‌شود.

اخوان از راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در اداره کل اقتصاد و دارایی ابراز خرسندی کرد و گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به با هم‌افزایی با هیئت عالی سرمایه گزاری در شهرداری قم همکاری هم‌افزایی داشته باشد.

وی خواستار اختصاص سهم قم از عوارض آلایندگی و سوخت و همچنین جرائم رانندگی شد و خاطرنشان کرد: دیون دولتی نیز باید پیگیری شود تا شهرداری بتوانند بخشی از خدمات خود را به مردم در سطح عالی‌تری ارائه دهد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم در پایان بیان کرد: رتبه استان قم در پرداخت مالیات در کشور هفدهم است درحالی‌که ما درگرفتن منابع از دولت در جایگاه ۳۱ قرار داریم و باید این فاصله کم شود.

نوشته های مشابه
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.