ارزش ۸ هزار میلیاردی املاک شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر اینکه ارزش بانک املاک شهرداری قم در حال حاضر بیش از هشت هزار میلیارد تومان است، گفت: سال ۱۳۹۴ شهرداری قم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت، درحالی‌که بودجه سالانه شهرداری هزار میلیارد تومان بود و حتی برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری قم مشکلات زیادی وجود داشت و انبوه بدهی به بانک‌ها و پیمانکاران، روند شهرداری را دچار مشکل کرده بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارزش ۸ هزار میلیاردی املاک شهرداری قم
شناسه : 85463 | انتشار : 08 خرداد 1403 - 17:02   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به اهمیت تراز مالی شهرداری و تناسب درآمدها و هزینه‌ها، اظهار کرد: سال ۱۳۹۴ شهرداری قم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت، درحالی‌که بودجه سالانه شهرداری هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: در آن روزها حتی برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری قم مشکلات زیادی وجود داشت و انبوه بدهی به بانک‌ها و پیمانکاران، روند شهرداری را دچار مشکل کرده بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به شرایط امروز شهرداری از نظر تراز مالی، تصریح کرد: امروز به بانک‌ها از بابت اوراق مشارکت که بعضاً سررسید آن در سال‌های آتی است و همچنین پیمانکاران و بازنشستگان در نهایت دو هزار میلیارد تومان بدهکار هستیم، درحالی‌که بودجه شهرداری قم به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده و منابع کافی برای تسویه این بدهی‌ها وجود دارد.

توکلی‌مقدم با بیان اینکه به‌اندازه ۲۵ درصد از این بدهی منابع نقدی در حال حاضر موجود است، اضافه کرد: اگر منابع در حوزه املاک را در محاسبات وارد کنیم، ظرفیت شهرداری قم بیش از این مقدار بدهی‌ها است.

وی تأکید کرد: برای سال جاری ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در اوراق مشارکت دیده‌شده است که موعد فروش آن‌ها فصل دوم سال است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه نتیجه فروش این اوراق و این ظرفیت به‌صورت کامل به سمت قطار شهری منتقل می‌شود، گفت: ظرفیت ۲۵۰۰ میلیاردی در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری در حال حاضر فعال است که محصول آن در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ قابلیت فروش پیدا می‌کند.

توکلی‌مقدم با تأکید بر اینکه ارزش بانک املاک شهرداری قم در حال حاضر بیش از هشت هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: بخشی از اتفاقات هم مربوط به اسفندماه سال گذشته برای تحقق سهم شهرداری در اراضی پردیسان است که به این ظرفیت‌ها اضافه خواهد شد و زمینه خوبی برای کار اجرایی در شهر فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری هم سهم شهرداری مشخص نشده بود و در حال پیگیری آن هستیم اظهار کرد: در هزار هکتاری پردیسان نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری قم وجود دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: تمام این حقایق نشان می‌دهد امروز چندین برابر بدهی‌های شهرداری قم ظرفیت اقتصادی در این مجموعه وجود دارد که در حال رایزنی و تلاش برای ارتقای این ظرفیت‌ها هستیم تا شرایط اقتصادی برای کارهای بزرگ فراهم باشد.

نوشته های مشابه
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
نخستین دستگاه توموتراپی در قم راه‌اندازی می‌شود
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.