حذف آبیاری تانکری از فضای سبز منطقه یک قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اجرای کامل آبیاری تحت‌فشار در سطح منطقه گفت: برای حفظ و توسعه فضای سبز منطقه یک شهر قم بالغ‌بر ۱۱۶ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حذف آبیاری تانکری از فضای سبز منطقه یک قم
شناسه : 85457 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری با اشاره به نگهداری روزانه فضای سبز منطقه شامل پارک‌های شهری، محلی، رفیوژهای خیابانی، محوطه‌های درختکاری و انهار به متراژ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربعی اظهار داشت: توسعه و بهینه‌سازی سیستم آبیاری تحت‌فشار در سطح منطقه و در جهت صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب انجام‌شده است که ازجمله آن می‌توان به توسعه سیستم بابلر خیابان ۱۵ خرداد و همچنین توسعه شبکه توزیع آب خیابان‌های عمار یاسر، باجک و سمیه اشاره کرد.

وی افزود: کاهش مصرف آب، آبدهی بالا، تأمین کامل نیاز آبی گیاهان، عمر و کارکرد طولانی و به‌صرفه‌تر بودن از لحاظ اقتصادی ازجمله ویژگی‌های این نوع روش آبیاری است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم تصریح کرد: آموزش کارگران فضای سبز در خصوص نحوه آبیاری به‌صورت تئوری و عملی، تعویض لوله‌های خراب و فرسوده، حذف گونه‌های گیاهی پرنیاز همچون چمن و جایگزین شدن با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی از دیگر مواردی بوده که در راستای مقابله با کم‌آبی و احیای فضای سبز در منطقه یک انجام‌شده است.

به گفته وی، گل‌کاری، آبیاری، علف‌زنی و سم‌پاشی باغچه‌های گل فصلی و دائمی به متراژ ۸۰ هزار مترمربع انجام‌شده و نکته قابل‌توجه عدم استفاده از دستگاه‌های تانکر آب‌رسانی و حذف این نوع آبیاری فضای سبز در سطح منطقه است.

علی‌اکبری با بیان اینکه تمامی آبیاری درختان با استفاده از لوله‌کشی در حال انجام است، ادامه داد: احداث کلکتور برای انتقال پساب و آبیاری درختان بوستان جنگلی رضوان به متراژ ۱۲۰ هکتار که خارج از محدوده شهری بوده با پساب تسویه‌شده در حال اجراست، همچنین کاشت بیش از سه هزار اصله درخت در سال جاری، فلس‌شویی درختان کاج و خارج‌کردن فلس‌های داخل آن‌ها به‌منظور جلوگیری از آتش‌سوزی از دیگر اقدامات این منطقه در راستای نگهداری فضاهای سبز بوده است.

وی خشک‌سالی را یکی از معضلات اساسی در حفظ فضای سبز، نظافت و پاکیزگی معابر شهر دانست و گفت: کمبود آب یکی از مشکلات و تهدیدهای جدی منطقه است، چراکه در حال حاضر هفت حلقه چاه آب در منطقه وجود دارد و احتمال بروز خشک شدن در منطقه نیز وجود دارد، اما با این حال پروژه‌های جدید برای توسعه و ساماندهی فضای سبز تعریف‌شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم اضافه کرد: برای حفظ و توسعه فضای سبز منطقه یک شهر قم بالغ‌بر ۱۱۶ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته‌شده است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده شهر قم
دو پارکینگ عمومی شهر قم در سال جاری مکانیزه می‌شود
ضرورت ایجاد ۵ پایگاه مدیریت بحران در شهر قم
پساب شهری نجات‌بخش فضای سبز قم
۴۰ عنوان طرح پژوهشی در حوزه مدیریت شهری قم اجرا می‌شود
عملکرد ۹ ساله شهرداری قم تشریح می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.