وظایف شوراها در کشور مشخص نیست

نایب رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: متأسفانه هنوز جایگاه شورا‌ها به درستی تبیین نشده و وظایف این پارلمان محلی به درستی مشخص نشده است، در صورتی که همان طور که مجلس شورای اسلامی می‌تواند کارآمد باشد شورا‌های شهر‌ها نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وظایف شوراها در کشور مشخص نیست
شناسه : 84956 | انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، فاطمه بیگی در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، برگزاری این اجلاس را عامل موفقیت دانست و اظهار داشت: هر کاری با مشورت تضمین موفقیت خواهد داشت.

وی تشکیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها را مطرح و افزود: در صورتی که اعضای کمیسیون‌ها متخصص همون کمیسیون باشند می‌توانند در پیشبرد اهداف اجلاس و توانمندی شورا‌ها کمک بسیاری کنند.

نایب رئیس شورای شهر شهرکرد به جایگاه شورا‌ها در بین شهروندان و دولتمردان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه هنوز جایگاه شورا‌ها به درستی تبیین نشده و وظایف این پارلمان محلی به درستی مشخص نشده است، در صورتی که همان طور که مجلس شورای اسلامی می‌تواند کارآمد باشد شورا‌های شهر‌ها نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: همچنین اعضای شورا‌ها نیز باید به جایگاه شورا‌ها توجه داشته و با هم افزایی و وحدت کمک کنند تا شورا‌ها را به جایگاه اصلی خود رسانده و به مردم خدمت‌گذاری کنند و نیاز است در راستای این مهم با شهردار نیز همراه بوده و هم افزایی لازم را داشته باشند.

بیگی در ادامه به عملکرد شورا‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که اعضای شورا‌ها با هم وحدت داشته باشند و جدای اختلاف نظرها بتوانند در راستای تحقق اهداف شورا‌ها حرکت کنند می‌توانیم بگویم شورایی موفق خواهیم داشت و در مجموع باید عملکرد شورا‌ها را از توسعه شهر‌ها و مطالبه‌گری مردم سنجید، زیرا زمانی که مدیریت شهری خوب عمل می‌کند مردم مطالبه‌گری بیشتری خواهند داشت.

وی به مطالبه شورا‌ها از دولت نیز اشاره کرد و گفت: مطالبه شورا‌ها شهر به شهر متفاوت بوده و بر اساس بودجه اختصاصی به شهر این مطالبه متفاوت خواهد شد، اما اگر نمایندگان مجلس بتوانند اختیارات بیشتری به شورا بدهند فرصت کار‌های بیشتری در شهر ایجاد خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر شهرکرد در پایان توسعه شهر قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز شاهد توسعه زیرساخت‌های خوب شهر هستیم که نشان از داشتن شهردار خوب است، همچنین ثبات مدیریتی در شهر نشان از همدلی و همراهی اعضای شورای شهر است و امتیاز شهر بسیار قابل قبول است.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.