مدیرعامل شرکت گاز استان قم از برگزاری «پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی» در ۱۰۰ مدرسه استان قم طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این پویش در قالب سرود، نمایش و مسابقه برای بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی استان قم اجرا شد.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اعلام این خبر، اظهار کرد: این پویش در قالب سرود، نمایش و مسابقه برای بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی استان قم اجرا شد.

وی هدف از برگزاری این پویش را آشنایی دانش‌آموزان با استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی عنوان کرد و در ادامه افزود: آموزش از سنین کودکی زیربنای توسعه فرهنگ بوده و در تربیت جامعه‌ای آگاه به مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی، نقش کلیدی دارد.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به توزیع ۵۲ هزار جلد دفتر تحریر و نقاشی ۶۰ برگ در میان دانش‌آموزان قمی، گفت: دفترهای مورد اشاره منقش به الگوها و شعارهای مرتبط مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی بوده و در سربرگ هر صفحه یک شعار جدید مرتبط با صرفه‌جویی نقش بسته است.

وی استقبال دانش‌آموزان و معلمان از این برنامه‌ها را مطلوب توصیف کرد و در ادامه توضیح داد: استفاده از جذابیت‌های سمعی و بصری باعث شده است تا دانش‌آموزان نسبت به فراگیری نکات صرفه‌جویی مشتاق باشند.

خوش‌لهجه با اشاره به نقش تبلیغات این‌چنینی در ترغیب مدارس به صرفه‌جویی، تصریح کرد: برای نمونه در سال گذشته مدرسه حضرت مهدی(عج) قم با صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف گاز طبیعی طی زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان سال ۱۴۰۱، توانست رتبه اول صرفه‌جویی در میان مدارس استان را از آن خود کند.

وی در پایان ابراز کرد: امید است که با برگزاری این پویش‌ها شاهد تربیت مؤثر و هدفمند دانش‌آموزان در راستای حفظ منابع تجدیدناپذیر برای آیندگان باشیم.