تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده هدی

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی از تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در این مرکز دانشگاهی خبر داد و گفت: اگرچه این دانشکده زیرمجموعه جامعه‌الزهراست اما مطابق سیاست‌های نظام آموزش عالی فعالیت دارد و در بخش بین‌الملل دانشکده نیز ۱۵۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۱۹ ملیت در حال تحصیل هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده هدی
شناسه : 84820 | انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، غلامحسین گرامی امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی از سال ۱۳۷۳ با مجوز وزارت علوم آغاز به کار کرده و یکی از زیرمجموعه‌های جامعه‌الزهراست که به تربیت زنان متخصص و فرهیخته دانشگاهی اهتمام دارد.

وی تصریح کرد: این دانشکده به منظور ایجاد یک ظرفیت نظام آموزش عالی در این بخش حوزوی تأسیس شد و به دنبال این هدف بود که در تمامی زیرنظام‌های آموزش حوزوی و غیر حوزوی فعالیت داشته باشد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی افزود: در این مجموعه از مقطع پیش‌دبستانی تا کارشناسی ارشد خدمات آموزشی ارائه می‌شود و به دنبال این هستیم که سطح دانشکده را به دانشگاه ارتقا دهیم.

گرامی از تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده هدی خبر داد و گفت: در حال حاضر در بخش بین‌الملل، ۱۵۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۱۹ ملیت در حال تحصیل هستند. در این دانشکده حتی دانشجویانی از کشورهای آمریکا و کانادا و استرالیا و سوئد تحصیل می‌کنند.

وی افزود: تاکنون ۹۰۰ نفر از ۳۸ ملیت از دانشکده هدی فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیشتر این افراد در کشورهای خود به عنوان مبلغ نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: به دانشجویان بخش بین‌الملل زبان فارسی آموخته می‌شود و دوره‌های معارفی مانند آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری و امامین انقلاب را در قالب‌ دوره‌های کوتاه مدت می‌گذرانند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی به پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و ارشد در این دانشکده اشاره کرد و گفت: پذیرش در این دانشکده به دو شیوه از طریق سازمان سنجش برای عموم و آزمون اختصاصی ویژه طلاب خواهر انجام می‌گیرد و دانشجویان بین‌الملل نیز از طریق مصاحبه پذیرش می‌شوند.

گرامی افزود: ۸۸۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۷ رشته علوم قرآن و حدیث، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره تحصیل می‌کنند و ۴۲۰ دانشجوی مقطع ارشد نیز در ۹ رشته در حال تحصیل هستند.

وی به تسهیلات و امکانات دانشکده هدی اشاره کرد و گفت: وام دانشجویی، کتابخانه، خوابگاه، مهد کودک، سرویس حمل‌ونقل، سلف و غذاخوری، تخفیف شهریه و امکانات رفاهی و ورزشی برای دانشجویان این دانشکده پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی تصریح کرد: اگرچه این دانشکده زیرمجموعه جامعه‌الزهراست اما یک مرکز حوزوی محسوب نمی‌شود و مطابق نظام آموزشی عالی فعالیت دارد و از نظر جذب دانشجو و اساتید و سرفصل‌های علمی، چارچوب‌های وزارت علوم را رعایت کرده و به فارغ‌التحصیلان نیز مدرک دانشگاهی ارائه می‌کند.

گرامی با انتقاد از اینکه دانشکده هدی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از حمایت‌های دولتی محروم هستند، اضافه کرد: دانشکده هدی شهریه‌محور اداره می‌شود و در برخی موارد از حمایت جامعه‌الزهرا برخوردار است.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد دانشگاه‌های کشور از حمایت دولت برخوردار نیستند و مجموعه‌ای مثل دانشکده هدی در صورت حمایت دولت، تحول اساسی خواهد داشت.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی افزود: فعالیت این دانشکده به دلیل مسائلی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۴ متوقف شده بود اما خوشبختانه در حال حاضر فعال است و برنامه‌هایی برای توسعه این دانشکده و ارتقای آن به دانشگاه داریم.

گرامی اضافه کرد: دانشکده هدی به دنبال تربیت دانشجویان انقلابی است و مشکلی از باب مسائل عقیدتی و سیاسی در میان دانش‌پژوهان نداریم.

وی در پایان در خصوص اعضای هیئت علمی دانشکده هدی، گفت: ۱۴ استاد اعم از آقایان و بانوان به صورت تمام وقت و پاره‌وقت در این دانشکده تدریس دارند و در برخی دروس و رشته‌ها به‌دلیل کیفیت علمی از اساتید آقا استفاده می‌کنیم.

نوشته های مشابه
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ محله‌ قم
روکش آسفالت ۷۰ هزار مترمربع از معابر منطقه ۳ قم
مناسب‌سازی ایستگاه‌های متروی قم برای معلولان و نابینایان
ترافیک فضاسازی محیطی در قم
بهره‌برداری از طرح جامع مکان‌یابی تماس‌گیرندگان با آتش‌نشانی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.