دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

شهردار قم با بیان اینکه دولت و شهرداری در موضوع مونوریل اختلافی ندارند و بحث‌ها درباره مونوریل تماماً فنی است و سمت‌وسوی دیگری ندارد، در خصوص اینکه آیا با اجرای مونوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد گفت: به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود، خط A و B مترو جزء لاینفک حمل‌ونقل ریلی شهر قم است و قطعاً استاندار نیز برای حفظ این خط همراه مردم هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
شناسه : 84506 | انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از پروژه مونوریل و ایستگاه مطهری متروی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: حضور به همراه استاندار محترم در این پروژه نشان دهنده عزم شهرداری قم برای رفع مشکلات است.

وی افزود: شهرداری قم به وظایف خود در عمل به مصوبات سفر ریاست جمهور در پروژه مونوریل عمل کرده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه اختلافی میان شهرداری و دولت در موضوع مونوریل وجود ندارد اضافه کرد: مباحثی که تا امروز مطرح بوده اختلاف نیست بلکه نگرانی‌های فنی و اقتصادی است که باید برطرف شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه بحث‌ها درباره مونوریل تماماً فنی است و سمت‌وسوی دیگری ندارد گفت: ما می‌خواهیم یک کار با صرفه و صلاح برای مردم قم انجام دهیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر معاونت اجرای ریاست جمهور برگزار شد، موانع اجرای مونوریل دسته‌بندی شد و برای رفع این موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهردار قم با اشاره به تصمیمات مشترک دولت و مدیریت شهری برای مونوریل اضافه کرد: در فاز نخست، ۴.۷ پروژه منوریل به بهره‌برداری خواهد رسید و در فاز دوم ۶.۸ این پروژه به اتمام می‌رسد.

سقائیان‌نژاد معتقد است که ادامه این پروژه پس از ۶.۸ کیلومتر یعنی از پارک سوار شمالی تا مصلی نیازمند اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای یک تصمیم به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای مونوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد، گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود.

شهردار قم اظهار کرد: خط A و B مترو جزء لاینفک حمل‌ونقل ریلی در شهر قم است که در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم نیز به آنها تأکید شده و قطعاً استاندار محترم برای حفظ این خط همراه مردم هستند.

نوشته های مشابه
سیمرغ‌های کوتاه فجر در قم به پرواز درمی‌آید
معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون در پروژه متروی قم خاک‌برداری شده است
تلاش برای هوشمندسازی تعیین خلاف ساخت‌وساز در قم
طراحی ۴۲ ایستگاه سبز اتوبوس در قم
ترافیک بلوار خداکرم سبک می‌شود
سهم ۸۲ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.