برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌های قم

ایجاد ایستگاه نشاط معنوی در بوستان‌های منتخب شهر قم و اجرای ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت(ع) در بوستان غدیر با هدف ایجاد روحیه معنوی در ماه مبارک رمضان و توجه به حوزه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌های قم
شناسه : 83840 | انتشار : 21 فروردین 1403 - 11:58   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مدیریت شهری مجموعه‌ای از فرصت‌های مهم اجرایی را در اختیار دارد و می‌تواند نقشی مؤثر در فرهنگ‌سازی عمومی و تقویت روحیه نشاط و امید ایفا کند. در محدوده وظایف و برنامه‌های شهرداری، «فرهنگ» در معنی عام کلمه مطرح است و برنامه‌ریزی فرهنگی، باید با نگاه جامعه‌شناسانه، اقشار مختلف شهروندان را پوشش دهد.

ظرفیت بوستان‌های شهر قم در اجرای برنامه‌های فرهنگی

خانواده‌های قمی به دلایل شرایط آب و هوایی خاص قم، معمولاً در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار تا قبل از سحر در بوستان‌ها حضور دارند و به دلیل قرارگیری این ایام در نوروز، شاهد حضور قابل‌توجهی از زائران و مسافرین نیز در این ایام مبارک در بوستان‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت عضو شورای شهر قم، با اشاره به این ظرفیت ابراز کرد: با توجه به این حضور باید در ابتدا با تدابیر مناسب از بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها با تعامل با سایر دستگاه‌های متولی جلوگیری به عمل آید و در مرحله بعد بهره‌وری مناسب در راستای برنامه‌های فرهنگی و مسائل دینی موردتوجه ویژه قرار گیرد.

ایجاد ایستگاه‌های نشاط معنوی در بوستان‌های منتخب شهر قم

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سابق سازمان فرهنگی شهرداری قم نیز معتقد است: ایجاد ایستگاه نشاط در بوستان بانوان نرگس با هدف ایجاد روحیه معنوی و همچنین برگزاری و مشارکت برنامه‌های فرهنگی در بوستان شهریار، بوستان پردیسان و بوستان اطلس توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌شده است.

برگزاری ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت(س) با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این راستا گفت: ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت(س) در سطح بوستان غدیر با حضور فعالانه نیروهای شهرداری، فراجا، گروه‌های جهادی، تبلیغی، بسیج و سپاه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در حال برگزاری است.

حسین محمدرضایی با اشاره به‌ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: فعالیت در بوستان‌های سطح شهر قم با مشارکت فعال نیروهای شهرداری قم، قرارگاه ۱۹ دی، فراجا، گروه‌های جهادی، تبلیغی، بسیج و سپاه از سال ۱۴۰۲ در بوستان غدیر آغاز شده و تاکنون در ۲۵ بوستان سطح شهر در حال برگزاری است.

وی اجرای ویژه‌برنامه در حوزه کودکان و نوجوانان و فعالیت در حوزه تربیت فرزند برای خانواده‌ها را موضوع حیاتی دانست و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح بوستان غدیر با پشتیبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم توسط گروه جهادی بسیج و طلاب انجام می‌شود و ما شاهد استقبال گسترده خانواده‌ها هستیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم وسعت بوستان غدیر را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: افزایش تعداد غرفه‌های فرهنگی به دلیل وسعت زیاد بوستان غدیر از دغدغه‌های این سازمان است و لازمه این کار همراهی ارگان‌هایی چون بسیج، قرارگاه ۱۹ دی، سپاه و.. با سازمان فرهنگی شهرداری قم بوده تا در کنار این ارگان‌ها گام‌های بلندی برداشته و نیازهای فرهنگی بوستان‌های سطح شهر به‌ویژه بوستان غدیر را رفع کند.

نوشته های مشابه
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
جمع‌آوری ۶۰۰ تابلوی نازیبا از میدان مطهری
بازدید شهردار قم از موکب امامزاده شاه جمال‌الدین(ع)
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.