آغاز عملیات نصب المان بزرگ دروازه ورودی شهر قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: عملیات نصب المان دروازه‌های ورودی شهر قم باهدف بهبود و ارتقای سیما و منظر شهر در مبادی ورودی آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات نصب المان بزرگ دروازه ورودی شهر قم
شناسه : 83835 | انتشار : 21 فروردین 1403 - 11:47   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری و مطالبات عمومی در خصوص بهبود و ارتقای سیما و منظر شهر قم در مبادی ورودی شهر اظهار داشت: پس از درخواست شهروندان و مطالبه در خصوص بهبود و ارتقای منظر شهری در مبادی ورودی شهر برنامه‌ریزی تحقق این امر در دو حوزه زیباسازی و نصب المان و توسعه فضای سبز از اواسط سال گذشته انجام شد.

وی به شرایط مناسب فضای سبز اشاره کرد و افزود: در حوزه فضای سبز برنامه‌های جامعی از سالیان گذشته انجام‌شده بود که ایجاد بوستان‌های فراشهری و جنگلی و باغچه‌های گل‌های فصلی و اصلاح ریفیوژها ازجمله این اقدامات بود.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: پروژه فضای سبز و سیما منظر در ورودی‌های تهران، جعفریه، جاده اراک، جاده اصفهان و جاده کاشان طراحی، که بخش عمده آن در سال گذشته انجام و بخشی دیگر آن در سال جاری به پایان می‌رسد.

وی در خصوص ورودی از سمت تهران تصریح کرد: مجوز عملیات در محدوده حریم داخل شهری صادرشده و طراحی فضای سبز این ورودی و قبل از عوارضی به عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

جوادیان به طراحی دروازه‌های ورودی شهر با درنظرگرفتن هویت فرهنگی و جایگاه معنوی شهر قم اشاره کرد و گفت: بهبود سیما و منظر مبادی ورودی شهر همراه با تقویت بعد فرهنگی و معنوی شهر قم به‌عنوان ام‌القرای جهان تشیع در دستور کار قرار گرفت و دروازه‌های ۵ ورودی اصلی شهر طراحی شد که امروز شاهد نصب نخستین دروازه از سمت آزادراه تهران خواهیم بود.

وی رعایت اصول ایمنی و ترافیکی این پروژه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هماهنگی‌ها با نهادهای ذی‌ربط به‌منظور اجرای اصولی و استاندارد این سازه‌ها صورت‌گرفته و این دروازه‌ها در ورودی‌های تهران، جاده قدیم کاشان، جاده اراک، ورودی جعفریه و ورودی جاده قدیم اصفهان نصب خواهند شد.

نوشته های مشابه
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
نخستین دستگاه توموتراپی در قم راه‌اندازی می‌شود
فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
انجام ۷۶ هزار طعمه‌گذاری برای مبارزه با موش‌ها در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.