تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی در قم/ ۱۰۰ هزار نهال توزیع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: ۱۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در میان اقشار مختلف جامعه و مجموعه‌های خصوصی برای گسترش فضای سبز توزیع می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی در قم/ ۱۰۰ هزار نهال توزیع می‌شود
شناسه : 82377 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، احمد شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: پانزدهم تا بیست‌ویکم اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده‌است که در همین رابطه برنامه‌های مختلفی از جمله توزیع نهال به منظور توسعه سطح سبز استان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم صورت می‌گیرد.

محمد شعاعی طی نشستی با اصحاب رسانه که در آستانه هفته منابع طبیعی در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: موضوع منابع طبیعی در جای جای زندگی بشر نقش مهمی دارد و توجه به آن جزو ملزومات زندگی است و باید مردم از آن محافظت کنند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست با بشر مهربان و صبور است اما اگر از حالت عادی خودش خارج شود و دوباره بخواهیم آن را به حالت قبل برگردانیم بسیار کار سخت و خطیری خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم افزود: استان قم از نظر اقلیمی جزو استان‌های گرم و خشک است و اکوسیستم خشک و شکننده‌ای دارد به همین علت نیاز به نگاهی ویژه دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که مشکل اصلی منابع طبیعی استان قم چیست؟ گفت: مهم‌ترین موضوعی که ما با آن مشکل داریم بحث بیابانی شدن استان است و متاسفانه گسترش عوامل طبیعی و دخالت‌های بشر در چندین سال گذشته بر زندگی ما بسیار اثر گذاشته و موجب مشکلاتی شده است.

شعاعی تصریح کرد: ما چهار کانون اصلی تولید ریزگرد در قم داریم، با مطالعاتی که انجام شده حسین آباد میش مست، مسیله، قم و کوه نمک کانون‌های تولید ریزگرد شده‌اند و با تدابیری که انجام شده منطقه کوه نمک تقریبا کنترل شده است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع مهم ما در سال ۱۴۰۳ مقابله با بحث بیابانی شدن است و باید با کمک مردم و دستگاه‌های مربوطه با گسترش بیابانی شدن استان قم مقابله کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: تمرکز اصلی ما بیشتر به شرق استان قم است و قالب بادهای استان از شرق می‌وزد که باید تدابیری اندیشیده و وضعیت کنترل کنیم و میزان گرد و غبار را به حداقل ممکن برسانیم

شعاعی در مورد برنامه های سال آینده گفت: محوریت کار ما در سال آینده طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت است که کاملا مردمی دنبال خواهد شد و سهم قم از یک میلیارد درخت حدود ۸ میلیون درخت است که ما در چهار سال باید کاشت کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در مورد برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت: حضور در مرقد امام خمینی(ره)، نواخته شدن زنگ سبز در مدارس، برگزاری رزمایش درختکاری در سپاه استان قم، نشست مدیریت جامع حوزه آبخیز، نهال‌کاری طلاب خارجی و ایرانی در منطقه شرق قم، برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، توزیع بذر در مناطق گردشگری و نهال‌کاری در پارک ثامن از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

نوشته های مشابه
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
آخرین اخطار شهرداری به آپارتمان‌های فاقد پایان‌کار پردیسان
اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ محله‌ قم
روکش آسفالت ۷۰ هزار مترمربع از معابر منطقه ۳ قم
مناسب‌سازی ایستگاه‌های متروی قم برای معلولان و نابینایان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.