جمع‌آوری روزانه ۳ تن پسماند از میدان میوه‌وتره‌بار شهید رجایی

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم از جمع‌آوری ۳ تن زباله به صورت روزانه از سطح میدان بزرگ و مرکزی میوه‌و‌تره‌بار شهید رجایی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری روزانه ۳ تن پسماند از میدان میوه‌وتره‌بار شهید رجایی
شناسه : 78397 | انتشار : 09 آذر 1402 - 19:00   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی امینی ضمن تشریح اقدامات سازمان در حوزه رُفت و روب میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار اظهار داشت: حجم زباله تولیدی هر فرد در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار شهید رجایی چند برابر یک فرد عادی خارج از میدان است، به‌طوری که روزانه حدود ۳ تن زباله در این میدان جمع‌آوری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید زباله در میدان بزرگ میوه و تره بار شهید رجایی با توجه به نوع فعالیت کسبه استاندارد است، افزود: با توجه به مساحت ۳۰ هکتاری میدان شهید رجایی که دارای ۱۳ بلوک و ۲۷۳ باب غرفه است، سرانه تولید زباله به طور میانگین با توجه به نوع فعالیت کسبه و غرفه‌داران متفاوت و البته استاندارد است و تلاش می‌کنیم با افزایش سطح آموزش‌های عمومی، میزان تولید زباله را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: جمع‌آوری این حجم از زباله در طول شبانه‌روز توسط ۲۱ کارگر و با بهره‌گیری از یک دستگاه خودرو پرس و با همکاری و نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم انجام می‌شود.

صادقی امینی با اشاره به شست‌وشوی و نظافت سطل های فان مستقر در سطح معابر میدان و نیز شست‌وشوی انهار و درختان به صورت روزانه تصریح کرد: با هدف ارتقای بهداشت، پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها و جلوگیری از رهاسازی زباله در سطح معابر میدان، تعداد ۲۵ عدد سطل فان در سطح معابر جانمایی و مستقر شده است.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.